هکرهای روس به دنبال راهی برای نفوذ به ChatGPT هستند!

یکی از کارشناسان فضای سایبری از تلاش هکرهای روس برای نفوذ به ChatGPT پرده برداشت.

ربات چت جی پی تی

براساس گزارش شرکت Check Point Software Technologies که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می کند، تعداد زیادی از هکرهای کلاه سیاه به دنبال راهی برای نفوذ به ربات چت ChatGPT هستند. این شرکت افزود: "هکرهای روسی به دنبال راهی هستند که بتوانند از محدویت اعمال شده ChatGPT برای کاربران این کشور عبور کنند."

طبق گزارش اخیر وب سایت ZDNet، دسترسی به API چت‌بات ChatGPT برای کاربران ساکنان روسیه غیرممکن است. مؤسسه‌ی Check Point مشخص نکرد که چگونه توانسته تلاش هکرهای روسی برای دسترسی غیرمجاز به ChatGPT را شناسایی کند. یکی از مدیران Check Point معتقد است: « ابزارChatGPT مانند شمشیر دولبه عمل می کند و قرار است هم‌ افراد خوب و هم افراد بد از آن استفاده کنند.»

مدیر Check Point در ادامه صحبت های خود گفت: " این هکرها اکسپلویت جدیدی با نام DAN توسعه داده‌اند که قادر است سیستم‌های امنیتی ساخته شده شرکت OpenAI را دور بزند و ربات ChatGPT را وادار به تولید محتواهایی نفرت انگیز کند. شرکت OpenAI برای تضمین سلامت ChatGPT از سیستم‌های مختلفی استفاده کرده است.


طبق ‌گفته‌ی محققان امنیت سایبری، تا این لحظه هیچ نقطه آسیب‌پذیری در ChatGPT دیده نشده است. احتمال دارد هکرها بخواهند از طریق حملات فیشینگ بهره از توانایی‌های ChatGPT، استفاده کنند. از دید تئوری، هکرها می خواهند با کمک ChatGPT متن‌هایی تولید کنند که قابل قبول باشد و احتمال موفقیت‌آمیزبودن حمله‌ی فیشینگ را افزایش دهد.


چاپ