درخواست ژنرال آمریکایی: افزودن برچسب هشدار به رسانه های اجتماعی

درخواست ژنرال آمریکایی: افزودن برچسب هشدار به رسانه های اجتماعی

ژنرال ویوک مورتی، جراح و سیاستمدار آمریکایی معتقد است باید به تمام برنامه های رسانه اجتماعی برچسب هشدار اضافه کرد.

ژنرال ویوک مورتی، جراح آمریکایی روز دوشنبه خواستار افزودن برچسب هشدار به برنامه های رسانه های اجتماعی شد تا یادآوری کند که این پلتفرم ها به ویژه نوجوانان و کودکان آسیب زیادی رسانده اند. مورتی با انتشار مقاله ای در نیویورک تایمز نوشت:” افزودن برچسب هشدار به تنهایی نمی تواند از جوانان در برابر رسانه های اجتماعی محافظت کند، اما می‌تواند با افزایش سطح باعث تغییر رفتار شان شود. همانطور که در تحقیقات مصرف تنباکو در گذشته به همه ثابت شد. کنگره ایالات متحده باید با تصویب قانونی شرکت های رسانه اجتماعی را ملزم به استفاده از برچسب هشدار کند.

مدافعان جوانان و قانونگذاران آمریکایی مدتهاست که پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ چت را متهم کرده اند که پلتفرم های آنها به جوانان، نوجوانان و کودکان آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند. به عقیده آنها؛ پیامدهایی مانند کاهش دامنه توجه، ترویج تصاویر غیراخلاقی از بدن این قشر آسیب پذیر را بیشتر در معرض شکارچیان فضای مجازی قرار داده است. مورتی روز دوشنبه نوشت:” زمان آن فرا رسیده است که استفاده از برچسب هشدار را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اجباری کنیم. این برچسب به افراد نشان می دهد که رسانه‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان آسیب‌های روانی جبران ناپذیری به همراه دارد. ”

میران عامل سه پلتفرم مشهور رسانه اجتماعی مانند تیک تاک، اسنپ، متا و Discord در جلسه استماعی که بابت امنیت کودکان در فضای مجازی ژانویه گذشته برگزار شده بود، توسط سناتورهای جمهوری خواه متهم به کوتاهی شدند. لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه رهبران این سه شرکت را به دلیل عدم حمایت کافی کاربران جوان در برابر شکارچیان جنسی، شریک جرم دانست.

برخی از ایالت های آمریکا در تلاش هستند قانونی را برای محافظت از کودکان در برابر اثرات مضر رسانه های اجتماعی مانند اضطراب، افسردگی و سایر بیماری های روانی به تصویب برسانند. به عنوان نمونه: قانون گذاران ایالت نیویورک در این ماه قانونی را تصویب کردند که به موجب آن پلتفرم های رسانه های اجتماعی از افشای محتوای الگوریتمی «اعتیادآور» بدون رضایت والدین برای کاربران زیر 18 سال جلوگیری می کند. ماه مارس، ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا، لایحه‌ای را امضا کرد که به کودکان زیر 14 سال اجازه استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را نمی دهد. به علاوه؛ کودکان 14 و 15 ساله هم را ملزم به دریافت رضایت والدین می‌کند.

دیدگاه خود را بنویسید

پانزده − 13 =

اخبار مرتبط