نوکیا پرده از اولین تماس تلفنی سه‌بعدی جهان برداشت!

نوکیا پرده از اولین تماس تلفنی سه‌بعدی جهان برداشت!

آخرین بروز رسانی: 26 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , ,

پکا لوندمارک مدیرعامل نوکیا اولین تماس سه بعدی جهان را برقرار کرد.

پکا لوندمارک، با استفاده از فناوری جدید صوت و تصویر فراگیر” ” Immersive Voice and Audio موفق به برقراری اولین تماس تلفنی سه‌بعدی در جهان شد. این فناوری نوآورانه، دنیای تماس‌های صوتی را متحول می‌کند و تجربه‌ای واقعی و فضایی را به کاربران هدیه می دهد. به طوری که حس می‌کنید با فرد مقابل در یک مکان حضور دارید.

پایان عصر تماس‌های تخت و بی‌روح

برخلاف تماس‌های فعلی با گوشی‌های هوشمند که از صدای مونوفونیک استفاده می‌کنند و کیفیت پایینی دارند، فناوری جدید نوکیا صدا را به صورت سه‌بعدی ارائه می‌دهد. در این روش، تمام جزئیات صدا به طور دقیق منتقل می‌شود و حس حضور در کنار فرد مقابل به تماس گیرنده القا می شود.

گامی بلند در جهت ارتقای کیفیت تماس‌های صوتی

جنی لوکاندر، رئیس بخش فناوری نوکیا این فناوری را “بزرگ‌ترین پیشرفت در تماس‌های صوتی زنده از زمان معرفی صدای مونوفونیک در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها” می‌داند. البته به گفته او این فناوری در حال تبدیل شدن به یک استاندارد است و به زودی توسط اپراتورهای مخابراتی، سازندگان تراشه و گوشی‌های هوشمند در محصولاتشان به‌کار گرفته خواهد شد.
کاربردهای فراتر از تماس‌های دونفره فناوری “صوت و تصویر فراگیر” نوکیا، کاربردهای فراتر از تماس‌های دونفره نیز دارد. می‌توان از این تکنولوژی در تماس‌های کنفرانسی استفاده کرد، به طوری که صداهای شرکت‌کنندگان با توجه به موقعیت مکانی آنها به صورت مجزا پخش شود.

آینده‌ای روشن برای تماس‌های صوتی
نوکیا از این فناوری به عنوان بخشی از استاندارد 5G نسل آینده استفاده می‌کند و امیدوار است که با صدور مجوز آن به سایر شرکت‌ها، این فناوری در عرض چند سال به طور گسترده در دسترس عموم قرار بگیرد. بدون شک، این یک جهش بزرگ در دنیای ارتباطات و گامی مهم در جهت واقعی‌تر کردن تعاملات صوتی به شمار می‌رود.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

هفت + 17 =

اخبار مرتبط