مرورگر اپرا با هوش مصنوعی One GPT شروع به کار کرد!

اپرا اعلام کرد مروگر جدید خود را با قابلیت هوش مصنوعی مولد One GPT آماده عرضه عمومی شده است.

مرورگر اپرا

طبق گزارش اینگجت؛ مرورگر جدید اپرا از مرحله آزمایشی خارج شده است و در حال حاضر می توان از طریق وب سایت این شرکت دانلود و نصب کرد. این مرورگر در کلیه سیستم عامل های موجود مانند ویندوز، مک و لینوکس می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

مرورگر به یک هوش مصنوعی یکپارچه به نام" Aria" مجهز است که می تواند از نوار کناری به آن دسترسی داشت. برای شروع کار با این چت بات کافی است از میانبر صفحه کلید (CTRL یا Command و /) استفاده کنید. این ویژگی از امروز در نسخه اندروید اپرا قابل دسترسی است.

این هوش مصنوعی با همکاری شرکت اپرا و OpenAI سازنده چت بات ChatGPT ساخته شد. آریا از طریق اتصال به GPT می تواند به سئوالات کاربران پاسخ دهد. هوش مصنوعی اطلاعات وب را جمع آوری کرده و به صورت کد یا متن در اختیار کاربران قرار می دهد. علاوه بر این، Opera One می‌تواند هنگام کلیک راست یا برجسته کردن متن در مرورگر، اعلان‌های متنی برای آریا ایجاد کند. اگر علاقه دارید از ChatGPT یا ChatSonic استفاده کنید، می توانید از نوار کناری Opera One نیز به آن ها دسترسی داشته باشید.

اپرا در ادامه می گوید که کاربران مجبور نیستند خود را با تمام ویژگی های Ai مرورگر درگیر کنند. برای انجام کارهای معمولی روزانه فقط باید به حساب اپرا خود وارد شوید. اگر هیچ حساب کاربری ندارید لازم است یک حساب ایجاد کنید. تفاوتی که Opera One با مدل های موجود دارد، طراحی آن است. این چت بات از یک طراحی مدولار بهره می برد. طبق ادعای شرکت سازنده، در طراحی جدید ویژگی های کلیدی متناسب با نیاز کاربران ارائه می شود. ماژول‌های مربوطه در Opera One به طور خودکار بر اساس زمینه تنظیم می‌شوند و تجربه کاربری روان‌تر و بدون دردسری را ارائه می‌دهند.

Operaامیدوار است با قابلیتی که آن را "جزایر برگه" می نامد، تب ها را از این حالت بهم ریختگی خارج کند. Opera One از صفحه زمینه برای گروه بندی برگه های مرتبط با هم استفاده می کند، مانند هتل ها و مسیرهایی که ممکن است برای برنامه سفر به آنها نیاز داشته باشید، یا همه Google Docs که برای یک پروژه کاری باز کرده اید.

علاوه بر این، در معماری جدید به خاطر ارائه رابط کاربری سریع‌تر و روان‌تر از یک ترکیب کننده چند رشته ای استفاده کرده است. این شرکت معتقد است این رویکرد می تواند در آینده به اضافه کردن ویژگی های جدید کمک کند و Opera One را از سایر مرورگرهای مبتنی بر Chromium متمایز کند. نسخه جدید آن قرار است تا اواخر سال جاری به صورت عمومی منتشر شود.


چاپ