متا از فناوری AR مجیک لیپ در هدست ترکیبی استفاده می کند!

متا تصمیم دارد از فناوری AR استارتاپ مجیک لیپ در هدست های ترکیبی خود استفاده کند.

هدست ترکیبی

طبق گزارش های جدید، متا و مجیک لیپ در حال حاضر به یک توافق اولیه دست پیدا کردند. متا می تواند با کمک این استارتاپ حتی از اپل هم سبقت بگیرد. فایننشال تایمز اعلام کرد این دو شرکت گفتگوهای اولیه را برای امضای یک قرارداد چند ساله بابت اخذ مجوز IP انجام داده اند. جزئیات این قرارداد فعلا مشخص نیست اما، احتمال دارد موضوع این قرارداد ساخت یک هدست ترکیبی توسعه یافته نباشد! کارشناسان معتقدند این قرارداد ممکن است به مجوز استفاده از فناوری های نوری مجیک لیپ مرتبط باشد. این مشارکت می تواند به شرکت های فناوری آمریکا کمک کند تا بتوانند با تامین تراشه های مورد نیاز خود در داخل آمریکا، هدست های واقعیت مجازی بیشتری تولید کنند.

مجیک لیپ در مورد این قرارداد اعلام کرد:« Magic Leap با این شراکت می تواند خطوط تولید خود را توسعه دهد.» علاوه بر این، پگی جانسون مدیر عامل این شرکت در اواخر سال گذشته با انتشار یک پست وبلاگی با عنوان « جهش جادویی چه کار می کند!»، گفت:« صنایع مختلف برای دریافت مجوز IP و فناوری اپتیک‌ ما صف کشیده اند. تعداد زیادی از این شرکت ها به دنبال راه‌اندازی فناوری واقعیت ترکیبی انحصاری خود هستند.»

این همکاری در زمانی صورت می گیرد که متا از طرف سهامداران این شرکت تحت فشار زیادی قرار دارد. آن ها می خواهند بابت سرمایه گذاری که در این شرکت انجام داده اند، یک خروجی ببینند. اما، متا اعلام کرده است که تا چند سال آینده بابت پروژه های متاورس هیچ درآمدی نصیب شرکت نمی شود. ولی همچنان سالانه حدود 10 میلیارد دلار در بخش آزمایشگاه های واقعیت مجازی هزینه می کند. کارشناسان پیش بینی می کنند فشارهای موجود با رونمایی هدست های ترکیبی اپل در رویداد توسعه دهندگان 2023 تشدید خواهد شد.


چاپ