کاربران بلواسکای شیوه نمایش محتوا را خودشان انتخاب می کنند

کاربران بلواسکای شیوه نمایش محتوا را خودشان انتخاب می کنند

آخرین بروز رسانی: 6 خرداد 1402توسط برچسب‌ها: , ,

شبکه اجتماعی بلواسکای به کاربران خود اجازه می دهد شیوه نمایش محتوا را تغییر دهند.

شرکت بلواسکای Bluesky در آپدیت جدیدی که منتشر کرد به کاربران اجازه می دهد شیوه نمایش محتوا را تغییر بدهند. یکی از مهم ترین مزیت این شبکه، همین قابلیت انتخاب الگوریتم سفارشی است. این ویژگی به کاربران امکان می دهد فیدهای سفارشی خود را بسازند و شیوه نمایش محتوا را تغییر دهند.

bluesky 2

الگوریتم های سفارشی Bluesky مانند الگوریتم های توییتر عمل می کنند. شما می توانید فیدهای مورد نظر را انتخاب و در قسمت بالای صفحه سنجاق کنید. با انجام این کار، فیدها مانند زبانه های دیگر در بالای تایم لاین قابل دسترسی خواهد بود.

این شبکه چهار الگوریتم را به کاربران پیشنهاد می کند که شامل: What’s Hot بهترین محتواهای ترند شده این شبکه را نشان می دهد، What’s Hot Classic نسخه اولیه What’s Hot را نمایش می دهد. الگوریتم Popular With Friends ترکیبی از محتواهای محبوب اکانت هایی را که دنبال می کنید و محتواهایی که آن ها لایک می کنند را، نمایش می دهند. در نهایت، الگوریتم Bluesky Team محتوای پست های بلواسکای را نشان می دهد.

برای سفارشی کردن فیدهای خود می توانید به بخش تنظیمات My Feed بروید. با مراجعه به این بخش، قسمت های جدید Cat Pic و Music را می توانید مشاهده کنید. با سنجاق کردن این فیدها، آن ها در بالای صفحه به نمایش در می آیند. در غیر اینصورت، شما می توانید تایم لاین را به حالت اولویت زمانی در بیاورید.

ساخت فیدهای جدید برای همه شاید به نظر کار خیلی ساده ای بیاید اما، از لحاظ فندی بسیار پیچیده است. مهندس طراح پروتکل شرکت معتقد است شرکت در آینده انجام این کار را برای کاربران ساده تر از این خواهد کرد.

جی گرابر، مدیرعامل بلواسکای در مورد قابلیت الگوریتم‌های سفارشی گفته بود: « ما می خواهیم کاربران در آینده بتوانند هر چه که در شبکه های اجتماعی می بینند، کنترل کنند. هدف اصلی ما جایگزینی الگوریتم اصلی با مارکت پلیسی از الگوریتم هاست.» این قابلیت هم اکنون در دسترس کاربران نسخه موبایل و تحت وب بلواسکای قرار گرفته است. با این وجود، کاربران جدید برای پیوستن به آن نیاز به دعوت نامه دارند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

ده − یک =

اخبار مرتبط