سرعت اینترنت موبایل ایران به ۴۰.۹۷ مگابیت برثانیه رسید

بر اساس آخرین گزارش سایت اسپیدتست، در ماه نوامبر 2022 میانه سرعت اینترنت موبایل ایران به ۴۰.۹۷ مگابیت برثانیه رسید.

speed enternet

طبق آخرین رده‌بندی سرعت اینترنت در جهان، میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در نوامبر ۲۰۲۲ به ۴۰.۹۷ مگابیت برثانیه رسیده بود. در این فهرست ایران با 2 پله سقوط به رده 48 ام جهان رسید. علاوه بر این، از نظر میانه سرعت اینترنت ثابت با 11.62 مگابایت بر ثانیه با 3 پله سقوط در رده 144 جهان جای گرفت. سایت اسپید تست از نظر میانگین سرعت اینترنت موبایل، جایگاه ایران را با یک پله سقوط در رده 62 اعلام کرد. میانگین سرعت اینترنت موبایل کشور هم اکنون ۵۴.۹۳ مگابایت بر ثانیه اعلام شده است. از نظر میانگین سرعت اینترنت ثابت کشورهای جهان؛ ایران با سرعت ۲۴.۶۱ مگابیت برثانیه در رده ۱۴۳ قرار دارد که از یک ماه قبل یک پله صعود را نشان می دهد.


سرعت اینترنت مهم ترین فاکتور در ارزیابی خدمات اینترنتی است و امروز به یکی از مهم ترین دغدغه‌های کاربران ایرانی تبدیل شده است. سایت Speedtest به عنوان یکی از سایت‌های معتبر جهانی است که شاخص های اینترنت را در سراسر جهان بررسی می کند. طبق این آمار و ارقام، اینترنت موبایل ایران درحال حاضر از کشورهایی نظیر لهستان و ژاپن سریع‌تر و از کشورهای مجارستان و رومانی کندتر می باشد.

صعود ۱۳ پله‌ای ماکائو از نظر سرعت اینترنت موبایل

سایت اسپید تست در رده بندی که ماه نوامبر 2022 انجام داد: قطر با 2 پله صعود در مقام اول، امارات متحده عربی و نروژ با یک پله سقوط به ترتیب در مقام دوم و سوم قرار گرفتند. مقام چهارم، پنجم و ششم به ترتیب متعلق به کره جنوبی، دانمارک و چین می باشد. در این بین، دانمارک نسبت به ماه گذشته دو پله صعود و چین یک پله سقوط کرده است. مقام هفتم به کشور هلند می رسد که نسبت به ماه قبل یک پله سقوط را نشان می دهد. اما در این بین ماکائو، با 13 پله صعود توانست در جایگاه هشتم جهان قرار بگیرد که در نوع خود شگفت انگیز بود. رتبه‌های نهم و دهم این فهرست نیز متعلق به کشورهای بلغارستان و برونئی است. بلغارستان نسبت به ماه قبل، یک پله سقوط و برونئی یک پله صعود داشته‌اند.


چاپ