حمله هسته ای چین به ماهواره های استارلینک!

محققان چینی معتقدند، بهترین روش برای اختلال در شبکه های اینترنت ماهواره ای استارلینک انفجار هسته ای در ارتفاعات بالای جو زمین است.

حمله هسته ای هایپرسونیک
طبق گزارش های فن تک، تنها روش که می تواند در شبکه های ماهواره ای استارلینک اختلال ایجاد کند، استفاده از موشک های هایپرسونیک با حجم معینی از رادیو اکتیو در فضای جو زمین است.


این سلاح به ارتش چین این قابلیت را می‌دهد که ماهواره‌های شرکت اسپیس ایکس را که در مدار لئو قرار دارند، هدف گیری کنند. چین بارها در مورد نگرانی‌های خود بابت اینترنت Starlink و در کل اینترنت ماهواره‌ای اعلام کرده بود.


ارتش حمهوری خلق چین، ماه مه در نشریه رسمی خود درباره ماهواره‌های استارلینک و افزایش تعداد آن ها به ۴۲ هزار عدد ابراز نگرانی کرد و گفت که این فناوری قدرت ارتش آمریکا را در فضا بیشتر خواهد کرد.


اگر چین بخواهد با موشک های ضد ماهواره، تعدادی از ماهواره های شرکت اسپیس ایکس را نابود کند، باز هم تهدید چندانی برای مجموعه بزرگ ماهواره های ارزان قیمت ایلان ماسک نخواهد بود. به همین دلیل، دانشمندان چینی استفاده از سلاح هسته ای ضد ماهواره ای هایپرسونیک را مناسب ترین روش می دانند.


آمریکا سال ۱۹۵۸ میلادی در یک آزمایش هسته ای، بمبی را با قدرت ۳.۸ مگاتن و در ارتفاع ۷۷ کیلومتری از سطح زمین منفجر کرده بود. بعد از انفجار، یک گوی آتشین در آسمان که از ابرهای عظیم تشکیل شده بود، ظاهر شد که تا کیلومترها دورتر هم دیده می‌شد.


چاپ