بروز رسانی iOS 18 طراحی آیفون16 را فاش کرد!

بروز رسانی iOS 18 طراحی آیفون16 را فاش کرد!

آخرین بروز رسانی: 26 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: ,

اپل در کنفرانس 2024 WWDC از جدیدترین نسخه سیستم عامل خود iOS 18 رونمایی کرد.

بروز رسانی نرم افزار اپل نویدبخش نوآوری‌های جذاب از جمله پیشرفت‌های هوش مصنوعی و افکت‌های بصری خیره‌کننده است. یکی از این موارد، انیمیشن‌های بهبودیافته هنگام استفاده از دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا است. این افکت جدید که به “افکت فشار” معروف شده است با لرزش ظریف صفحه نمایش، حس واقعی فشردن دکمه را القا می‌کند. نکته قابل توجه، تنظیم شدت این لرزش بر اساس تعداد دفعات کلیک بر روی دکمه است. این انیمیشن‌های پویا، ظاهری مدرن و جذاب به رابط کاربری آیفون می‌بخشند و گمانه‌زنی‌ها را در مورد احتمال استفاده از دکمه‌های حالت جامد در آینده، به خصوص در آیفون 16، تقویت می‌کنند.

دکمه‌های حالت جامد: گامی به سوی آیفون‌های جدید

علاوه بر انیمیشن‌های جدید، iOS 18 امکان خاموش کردن گوشی از طریق مرکز کنترل را بدون نیاز به دکمه پاور فراهم می‌کند. این قابلیت جدید، شایعات مربوط به حذف دکمه‌های فیزیکی از آیفون‌های آینده را قوت می‌بخشد.
پیش از این، زمزمه‌هایی از استفاده از دکمه‌های حالت جامد در سری آیفون 15 به گوش می‌رسید. با این حال، به دلیل چالش‌های فنی در فرآیند تولید انبوه، اپل مجبور به استفاده از دکمه‌های فیزیکی معمولی در مدل‌های پرو آیفون 15 شد. اما به نظر می‌رسد غلبه بر این موانع فنی، راه را برای پیاده‌سازی این ایده در آیفون‌های بعدی هموار کرده است.

آیفون 16: خداحافظی با دکمه‌های فیزیکی؟

طبق شایعه های اخیر، سری آیفون 16 ممکن است ظاهری متفاوت نسبت به نسل‌های قبلی داشته باشد. برخی منابع مدعی هستند که اپل در حال همکاری با شرکت ASE Group برای ساخت ماژول‌های دکمه‌های لمسی خازنی برای گوشی های آیفون 16 است. به همین دلیل پیش بینی می شود که ما در آینده نزدیک شاهد حذف دکمه‌های فیزیکی و جایگزینی آنها با دکمه‌های لمسی باشیم. با این حال، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که استفاده از دکمه‌های حالت جامد ممکن است ابتدا فقط در مدل‌های آیفون 16 پرو پیاده سازی شود . بنابراین نسخه‌های پایه این سری همچنان به همان دکمه‌های فیزیکی مجهز خواهند بود. انتظار می‌رود اپل سری جدید آیفون را تا اواخر سه ماهه سوم یا اوایل سه ماهه چهارم سال 2024 میلادی رونمایی کند. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه، اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات فنی و طراحی این گوشی‌ها منتشر خواهد شد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

6 − 2 =