سیری اپل

قابلیت های جدید دستیار سیری اپل فاش شد!

قابلیت های جدید دستیار سیری اپل فاش شد!

آخرین بروز رسانی: 26 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , , , ,

تا برگزاری کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل معروف به WWDC 2024 زمان زیادی نمانده است. اما به نظر می رسد این بار اپل نتوانست مثل همیشه در راز داری خوب عمل کند!

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) که به صورت سالانه برگزار می‌شود، همیشه محل انتشار شایعاتی در مورد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده است. امسال، مهم ترین بخش این مراسم به دستیار سیری مربوط می شود. طبق آخرین اطلاعاتی که وبسایت Apple Insider از منابع نزدیک به پروژه‌های هوش مصنوعی اپل بدست آورد، می توانیم بلاخره یک دید کلی از تغییرات بعدی آن داشته باشیم.

براساس این گزارش؛ اپل تمرکز اصلی خود را بر بهبود توانایی سیری در درک دستورات با زبان طبیعی گذاشته است. غول فناوری سیری را طوری آموزش داد که بتواند درخواست‌های مبهم کاربران مانند «می‌خواهم یک وبلاگ بسازم» یا «الان احساس دلتنگی می‌کنم» را پاسخ دهد. هدف اصلی تیم توسعه دهنده اپل این بود که سری برای انجام کارها نیاز به دستور العمل های خاص نداشته باشد.
در حالت ایده‌آل، کاربران مجبور نیستند از دستورات دقیقی مانند «دستگاه قهوه‌ساز را روشن کن» استفاده کنند، فقط کافی است بگویند «سلام سیری، قهوه می‌خوام.» البته. به عقیده افشاگران سیری با 18 برنامه پیش فرض آیفون می تواند ترکیب شود. از قبیل:

دوربین: سیری می‌تواند با دستورات صوتی کاربر، دوربین را کنترل کند. کاربران می‌توانند با صدا بین حالت ویدئو و عکس جابه‌جا شوند، تایمر شاتر را فعال کنند و با فرمان صوتی بین دوربین جلو و عقب سوییچ کنند.

ایمیل: Apple در اپلیکیشن ایمیل با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی برای طبقه‌بندی خودکار ایمیل‌ها، از جیمیل الهام گرفته است. علاوه بر این، سیری وظایفی مانند نوشتن، ارسال و زمان‌بندی ایمیل‌ها، علامت‌گذاری ایمیل‌ها به عنوان اسپم، تنظیم یادآور، خلاصه کردن ایمیل‌ها و ایجاد پاسخ‌های هوشمند را هم به جای کاربر انجام می دهد.

عکس‌ها: اپل احتمال دارد مجموعه‌ای از ویژگی‌های ویرایش عکس را با کمک هوش مصنوعی مولد (Generative AI) ارائه دهد. این قابلیت ها می تواند مشابه ویژگی‌های گوشی‌های گوگل پیکسل باشد. کارهایی مانند حذف اشیاء ناخواسته از عکس‌ها و پر کردن جای خالی آنها با استفاده از هوش مصنوعی مولد، جستجوی عکس‌های خاص بر اساس افراد یا حیوانات موجود در آنها و اعمال فیلترهای مبتنی بر هوش مصنوعی.

Safari: ادغام سیری با مرورگر سافاری باعث می شود کاربر به خلاصه‌هایی از صفحات وب دسترسی داشته باشد، درست مانند کاری که Gemini گوگل در اندروید انجام می دهد. علاوه بر این موارد، کاربران می‌توانند با دستورات صوتی تب جدید ایجاد کنند یا تب‌های خصوصی باز کنند.

یادداشت‌های صوتی: سیری امکان ضبط صدا بدون دخالت دست را در زمان یادداشت‌برداری صوتی فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند با دستورات صوتی به سیری دستور دهند تا یک ضبط جدید ایجاد کند، صحبت را شروع کند، ضبط را متوقف کند، یک نام خاص به فایل صوتی اختصاص دهد و حتی آن را به یک پوشه‌ی مشخص منتقل کند.

انجام وظایف به صورت خودکار: سیری می‌تواند وظایف مختلف را به صورت خودکار انجام دهد. مانند: تنظیم آلارم، ارسال پیام، پخش موسیقی یا برقراری تماس. این قابلیت به ما کمک می‌کند تا در زمان خود صرفه‌جویی کنیم و کارهای روزمره خود را به صورت بهتری انجام دهیم.

شخصی‌سازی بیشتر: سیری با یادگیری عادات و ترجیحات کاربر، تجربه کاربری را برای آنها شخصی‌سازی می‌کند. به عنوان مثال، می‌تواند موسیقی مورد علاقه ما را پخش کند، اخبار دلخواه ما را ارائه دهد و مسیرهای پیشنهادی خاصی را با توجه به شرایط به ما پیشنهاد کند.

کنترل دستگاه‌های هوشمند: Siri می‌تواند برای کنترل دستگاه‌های هوشمند خانه مانند لامپ‌ها، اسپیلت و قفل‌ها استفاده شود. این کار به کاربر کمک می کند تا خانه خود را به طور هوشمندتر و راحت‌تر کنترل کند.

دسترسی بیشتر: سیری برای افراد معلول مفیدتر خواهد شد. به عنوان مثال: دستیار هوشمند اپل می‌تواند دستورات صوتی را به متن تبدیل کند و بالعکس یا با زبان اشاره با آنها تعامل داشته باشد
اینها تنها مواردی از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی هستند که انتظار می‌رود در دستیار صوتی سیری نسخه بروز رسانی iOS 18 ارائه شوند. با پیشرفت این فناوری، سیری به ابزاری ارزشمندتر و مفیدتر برای کاربران iOS تبدیل خواهد شد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

20 − سه =