تغییرات جدید برنامه Siri با کمک قابلیت هوش مصنوعی!

تغییرات جدید برنامه Siri با کمک قابلیت هوش مصنوعی!

آخرین بروز رسانی: 26 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , ,

اپل با انتشار تیزرتبلیغاتی از رویداد WWDC 2024 از قابلیت های جدید هوش مصنوعی برنامه Siri پرده برداشت!

رویداد توسعه دهندگان اپل معروف به WWDC 2024 قرار است تا پنج روز دیگر یعنی 10 ژوئن برگزار شود. در همین مدت باقی مانده سازنده آیفون با انتشار اولین تیزر تبلیغاتی از این رویداد توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. تیزر تبلیغاتی مربوط به تاریخ 6 ژوئن است. در این ویدئوی کوتاه شما می توانید با ویژگی های جدید iOS 18 آشنا شوید. یکی از امکانات مهم دستیار سیری، ابزارهای هوش مصنوعی است.

در این تیزر، دستیار سیری مشغول انجام کارهایی مانند تنظیم زنگ هشدار، پخش موسیقی و پاسخ به سوالات پیچیده است. به لطف فناوری هوش مصنوعی سیری حالا می تواند سئوالات کاربران را بهتر درک کند و به آنها پاسخ دقیق تری بدهد. نکته جالب اینجاست که دستیار اپل این کار را به طرز خیلی طبیعی همانند یک انسان انجام می دهد. اپل هنوز اطلاعاتی در مورد ویژگی های جدید برنامه Siri منتشر نکرد اما ویدئوی تبلیغاتی نشان می دهد که اپل سرمایه گذاری هنگفتی برای ارتقا برنامه دستیار هوشمند خود انجام داده است. با این اوصاف به نظر می رسد دستیار اپل می تواند با برنامه های مشابه قدرتمندی مانند Google Assistant و Alexa رقابت کند.

مهم ترین عاملی که رویداد توسعه دهندگان اپل در سال 2024 را برجسته تر از رویدادهای قبلی کرده است، مجهز شدن سیستم عامل iOS18 به ابزارهای هوش مصنوعی است. Apple اولین بار در سال 2011 همزمان با رونمایی آیفون S4 از دستیار صوتی هوشمند خود بهره برداری کرد. اما از آن زمان تا کنون نتوانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. مهم ترین ایرادی که در نسخه فعلی دستیار صوتی وجود دارد این است که به جای ارائه یک پاسخ کوتاه و روشن به سئوال کاربر، فهرستی از وب سایت ها را نمایش می دهد. این کار زمان زیادی از کاربر می گیرد و به همین علت بشتر آنها ترجیح می دهند از برنامه های مشابه دیگری مانند دستیار گوگل استفاده کنند. دستیار گوگل به سئوالات کاربران یک پاسخ کوتاه و مستقیم می دهد. اگر این دستیار چند پاسخ برای یک سئوال داشته باشد، پایین صفحه یک دکمه جستجو وجود دارد که کاربر با انتخاب آن می تواند جواب دقیق تری برای خود پیدا کند.

برنامه Siri به کاربر اجازه می دهد از طریق صدا تک تک برنامه های گوشی آیفون را کنترل کند. اما قرار است این قابلیت ها با کمک هوش مصنوعی فراتر برود. البته قرار است در رویداد آینده برنامه هایی که بروزرسانی iOS 18را دریافت می کنند مانند Messages، Voice Memos و مرورگر Safariاز این موهبت بهره مند شوند.

تیزر تبلیغاتی جدید لوگوی معروف اپل رو با رنگ‌های سیری آبی، بنفش، سفید و صورتی نمایش داده است. این رنگ ها همان رنگ‌هایی هستند که وقتی برنامه سیری رو روی گوشی آیفون صدا می‌زنید، تو اون آیکون توپ پایین صفحه دیده می شود. از این حرکت هوشمندانه چه برداشتی می کنید؟ با توجه به اینکه این تیزر مربوط به رویداد WWDC 2024 هست، پس تغییرات بزرگی که مدتهاست منتظر آن بودیم بلاخره در برنامه دستیار اپل به اجرا در می آید! فقط باید تا دوشنبه هفته آینده صبر کنیم.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

12 + 14 =