بروز رسانی iOS 18 : تنظیمات جدید و ناوبری راحت تر!

بروز رسانی iOS 18 : تنظیمات جدید و ناوبری راحت تر!

آخرین بروز رسانی: 20 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: ,

اپل قصد دارد در نسخه بروز رسانی iOS 18 تنظیمات و ناوبری را بهبود بدهد.

زمان زیادی تا انتشار بروز رسانی بعدی iOS 18 باقی نمانده است. اپل قصد دارد برای بهبود تعامل کاربر با دستگاه تغییرات جدیدی در رابط کاربری iOS انجام دهد .یکی از بخش هایی که با تغییرات زیادی همراه خواهد بود، تنظیمات دستگاه است. اپل با پیاده سازی این تغییرات سه هدف اصلی دارد که عبارتند از:

چیدمان تمیزتر: طبق گزارش های جدیدی که منتشر شد اپل تصمیم دارد چیدمان بخش تنظیمات را تغییر دهد. هدف از این تغییرات، ناوبری راحت تر و چیدمان تمیزتر است تا نتایج جستجوها سریع تر به کاربر نمایش داده شود. تنها راه اپل برای این رسیدن به این هدف؛ حذف تنظیمات کم کاربرد یا انتقال آنها به مکان دیگر است.

ناوبری راحت تر: بخش تنظیمات از برگه‌ها یا نوار پیمایش بهبودیافته برای ایجاد یک سیستم ناوبری جدید استفاده می کند تا حرکت بین بخش‌های مختلف را آسان‌تر کند. بنابراین به احتمال زیاد شاهد بازگشت دکمه‌های بازگشت یا میانبرها برای ناوبری سریع‌تر خواهیم بود.

جستجوی بهینه: در بخش جستجو هم انتظار داریم که عملکرد جستجوی بخش تنظیمات تا حد زیادی بهبود یابد تا یافتن تنظیمات خاص با استفاده از کلمات کلیدی یا عبارات برای کاربران آسان‌تر شود.

مارک گورمن تحلیلگر مشهور بلومبرگ روز جمعه با انتشار پستی در پلتفرم ایکس اعلام کرد که بخش تنظیمات ظاهری جدید به خود می‌گیرد. او در این توییت نوشت:” افراد زیادی که از macOS 15 و iOS 18 استفاده می‌کنند، در مورد بازطراحی برنامه‌ی تنظیمات صحبت می‌کنند. خب، شاید این موضوع خیلی مهم نباشد، اما این برنامه با یک رابط کاربری جدید عرضه خواهد شد. این رابط کاربری، چیدمانی سازماندهی‌شده‌تر و تمیزتر دارد که پیمایش آن را ساده‌تر می کند. همچنین، قابلیت جستجوی آن هم به شکل قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. علاوه بر این، مرکز کنترل (Control Center) هم به‌روزرسانی می‌شود.»

گورمن در توییت خود نوشته است:” افراد زیادی که از macOS 15 و iOS 18 استفاده می‌کنند، در مورد بازطراحی بخش تنظیمات صحبت می‌کنند. خب، شاید این موضوع اهمیت چندانی نداشته باشد، اما این بخش قرار است با یک رابط کاربری جدید ارائه شود. این رابط کاربری، چیدمانی سازماندهی‌شده‌تر و تمیزتر دارد که پیمایش آن را ساده‌تر می کند. به علاوه قابلیت جستجوی آن را هم تا حد زیادی بهبود می دهد. همزمان با این تغییرات، مرکز کنترل (Control Center) هم به‌روزرسانی می شود. ”

همان‌طور که گورمن اشاره می‌کند، شاید بازطراحی برنامه‌ی تنظیمات یک تغییر بزرگ به حساب نیاید. با این حال، به نظر می‌رسد این به‌روزرسانی باعث ساده‌تر شدن کار با این برنامه و پیدا کردن تنظیمات مورد نظر می‌شود. این اتفاق می‌تواند زمان جستجوی کاربر را تا حد زیادی کاهش دهد. در مجموع، انجام چنین به‌روزرسانی‌هایی می‌تواند تجربه‌ی کاربری بهتری را در iOS 18 برای کاربران رقم بزنند.
Apple قرار است در تاریخ 10 ژوئن رویداد جهانی توسعه دهندگان WWDC 2024 را برگزار کند. در این رویداد ما شاهد رونمایی از آپدیت جدید iOS 18 خواهیم بود. در این رویداد قرار است از اولین نسخه‌ی بتای مخصوص توسعه‌دهندگان iOS 18 نیز رونمایی شود.

با توجه به قابلیت‌های هوش مصنوعی که ممکن است در نسخه بتای iOS جدید مورد آزمایش قرار بگیرند، امسال تعداد کاربران آیفونی که امکان نصب نسخه‌های بتای عمومی iOS 18 را پیدا می کنند، احتمالا بیشتر از سال‌های قبل خواهد بود. اما نکته‌ی مهمی که باید به آن دقت کرد این است که نسخه‌های بتای iOS فاقد ویژگی‌های کلیدی هستند که به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرند.
عمر باتری آیفون در نسخه‌های بتا به شدت کاهش می‌یابد. از آنجایی که تا زمان عرضه‌ی نهایی فاصله زیادی وجود دارد، ماه ها طول خواهد کشید تا باتری گوشی به روال قبلی خود برگردد. بسیاری از ما علاقه مند به استفاده از ویژگی های جدید هوش مصنوعی هستیم. به همین خاطر شاید علاقه مند باشیم نسخه بتای iOS را نصب کنیم. بهتر است قبل از انجام این کار، یک نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی خود بگیرید.

بعد از تهیه نسخه پشتیبان، برای ثبت‌نام در برنامه‌ی نرم‌افزار بتای اپل، کافی است روی لینک https://beta.apple.com کلیک کنید. با ورود به سایت، می‌توانید با «ثبت‌نام» (Sign Up) یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید یا با «ورود به حساب کاربری» (Sign In) وارد حساب موجود خود شوید.

پس از ثبت‌نام یا ورود، به قسمت «تنظیمات» (Settings) > «عمومی» (General) > «به‌روزرسانی نرم‌افزار» (Software Update) بروید. در بالای صفحه، روی «به‌روزرسانی‌های بتا» (Beta Updates) ضربه بزنید. در این بخش سه گزینه وجود دارد:

• غیرفعال (Off): با انتخاب این گزینه، هیچ نسخه بتایی برای نصب دریافت نمی کنید.
• نسخه‌ی عمومی بتای iOS18 (iOS18 Public Beta): اگر می‌خواهید نسخه عمومی بتای iOS18 را دریافت کنید، کافی است این گزینه را انتخاب کنید.
• نسخه‌ی توسعه‌دهنده بتای iOS18 (iOS18 Developer Beta): اگر می‌خواهید نسخه توسعه‌دهنده بتای iOS18 را دریافت کنید، باید این گزینه را انتخاب کنید. پس از انتخاب دریافت نسخه‌ی بتای iOS18 ، در صورت انتشار نسخه‌ی جدید آن را روی صفحه گوشی آیفون خود مشاهده خواهید کرد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

ده + 20 =