پرداخت درون برنامه ای

امکان پرداخت درون برنامه ای کاربران اندروید توسط دوستان!

امکان پرداخت درون برنامه ای کاربران اندروید توسط دوستان!

آخرین بروز رسانی: 8 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: ,

گوگل به کاربران اندروید امکان داد که از طریق دوستان یا اعضای خانواده پرداخت های درون برنامه ای را انجام دهند.

رویداد Google I/O 2024 که اوایل همین ماه برگزار شد، این شرکت از دکمه جدیدی رونمایی کرد که به کاربران امکان پرداخت های درون برنامه ای توسط دوستان یا خانواده می دهد. این دکمه زمان تسویه حساب ظاهر می شود. کاربر با زدن روی دکمه می تواند از مخاطبین نزدیک مانند دوست صمیمی یا خانواده بخواهد هزینه درون برنامه ای او را پرداخت کنند. با فشار دادن دکمه، یکی لینک پرداخت ساخته می شود که می توان آن را از طریق ایمیل یا برنامه های پیام رسان برای دوستان یا خانواده ارسال کرد.

هنگامی که این ویژگی در دسترس تمامی کاربران قرار بگیرد، زمان تسویه حساب اپلیکیشن پولی یا خرید درون برنامه ای، صفحه ای باز می شود. در این صفحه از کاربر درخواست می شود نحوه پرداخت را انتخاب کند. پایین همین صفحه گزینه جدیدی را می توانید ببینید که می گوید :”از شخص دیگری بخواهید پرداخت کند.”

لینک پرداخت بعد از 24 ساعت منقضی می شود. بنابراین شخصی که قصد دارد پول کاربر را پرداخت کند باید آدرس ایمیل کامل او را بداند. دوست یا یکی از اعضای خانواده که پول نقد را پس انداز می کند نام برنامه ای را که هزینه آن را پرداخت کرده است را می داند و در وصرت لزوم می تواند پول خود را پس بگیرد. طبق قانون بازپرداخت، اگر کمتر از 48 ساعت از زمان خرید گذشته باشد، کاربر می تواند درخواست بازپرداخت کند.

نحوه اشتراک گذاری لینک پرداخت درون برنامه ای با دیگران:

  1. برگه اشتراک‌گذاری را باز کنید : به برنامه‌ای که می‌خواهید پیوند پرداخت آن را به اشتراک بگذارید بروید و دکمه اشتراک‌گذاری را پیدا کنید. این دکمه معمولاً به صورت یک فلش رو به بالا یا سه نقطه است.
  2. گزینه “اشتراک‌گذاری پیوند پرداخت” را انتخاب کنید: از منوی اشتراک‌گذاری، “اشتراک‌گذاری پیوند پرداخت” را انتخاب کنید.
  3. برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید: می‌توانید لینک پرداخت را از طریق ایمیل، پیام کوتاه یا سایر برنامه‌های پیام‌رسان برای دیگران ارسال کنید. علاوه براین، می‌توانید آن را کپی کرده و در هر جایی که می‌خواهید جای‌گذاری کنید.
  4. پیام را شخصی‌سازی کنید: می‌توانید یک پیام کوتاه به لینک پرداخت اضافه کنید و در آن توضیحات بیشتری برای دوستان یا خانواده خود قرار دهید.

گوگل در حال حاضر این ویژگی را در دسترس کاربران هندی قرار داد. اگر این ویژگی با استقبال زیادی مواجه شود آن را در سایر بازارهای جهانی هم عرضه خواهد کرد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

بیست − سیزده =