قابلیت جدید Google Maps: امکان حذف و ذخیره سوابق جستجوها

گوگل قصد دارد در بروز رسانی بعدی Google Maps به کاربران امکان حذف سوابق جستجوها را بدهد.

google map

گوگل با انتشار یک پست در مورد برنامه Google Maps از عرضه قابلیت های جدید در بروز رسانی بعدی خبر داد. در حال حاضر، وقتی از برنامه Google Maps استفاده می کنید، سابقه مکانی شما به طور پیش فرض ذخیره نمی شود. اما، وقتی این ویژگی را فعال می کنید تمام سوابق رانندگی شما در یک فضای ابری ذخیره می شود. شما می توانید با مراجعه به تایم لاین Google Maps تمام آنها را مشاهده کنید. Timeline به شما کمک می کند سوابق مکان هایی که رفته اید را نگه داری کنید. بعد از نصب نسخه بروز رسانی تمام فعالیت های شما در دستگاه ذخیره می شود. البته اگر علاقه دارید هیچ کس حتی گوگل به آدرس مکان هایی که بازدید کردید دسترسی نداشته باشد، کافی است نسخه پشتیبانی که در فضای ابری ذخیره کرده اید را رمز گذاری کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که گوگل مدت زمانی که می توانید سوابق موقعیت مکانی را قبل از حذف خودکار ذخیره کنید، تغییر داده است. در نسخه جدید به جای نگه داری داده ها تا 18 ماه گذشته، آنها را پس از 3 ماه حذف می کند. البته به جز زمانی که بخواهید داده ها را برای مدت زمان طولانی تری نگه داری کنید. برای انجام این کار کافی است کنترل حذف خودکار را غیر فعال کنید. این تغییرات جدید تا سال آینده در هر دو نسخه iOS و Android اعمال خواهد شد.

Google map history

در حال حاضر، تا چند هفته آینده کاربران نسخه های iOS و Android برنامه موقعیت مکانی Google Maps می توانند سوابق مکانی خود را از برنامه حذف کنند. گوگل در توضیحات این پست اعلام کرد:"به عنوان مثال: اگر بخواهید برای خرید یک کیک تولد به نزدیکترین قنادی راهنمایی شوید. در آپدیت بعدی می توانید تمام فعالیت های اخیر مربوط به قنادی را مشاهده کنید. شما می توانید با مراجعه به یک منوی خاص تمام سوابق جستجوها، مسیرها، بازدیدها و اشتراک‌گذاری‌های خود را تنها با چند ضربه حذف کنید."

 

البته فعلا به این راحتی نمی توان از شواهد و ردپای یک مکان خاصی که از آن بازدید کرده اید، خلاص شد. اما، با نصب آپدیت بعدی کاربران می توانند تمام آثار ردپای مربوط به آن مکان خاص را پاک کنند. بعد از نصب، وقتی برای اولین بار برنامه Google Maps را اجرا می کنید، یک نقطه آبی روی نقشه می بینید که نشان دهنده موقعیت مکان فعلی شماست. با انتخاب این علامت شما می توانید موقعیت خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و حتی از یک میانبر برای ذخیره محل دقیق خود استفاده کنید. اما بعد از آپدیت با انتخاب علامت آبی می توانید ببینید تنظیمات سوابق مکانی روشن است یا خیر! یا این که به برنامه Map اجازه دسترسی به موقعیت مکانی دستگاه خود را داده اید یا خیر! این قابلیت ها تا چند هفته آینده در هر دو نسخه کاربری iOS و اندروید قابل دسترسی است.


چاپ