اپل نسخه بروز رسانی 17.2.1 iOS را منتشر کرد

اپل نسخه بروز رسانی 17.2.1 iOS را منتشر کرد

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , ,

شرکت اپل برای از بین بردن یک باگ امنیتی نسخه بروز رسانی 17.2.1 iOS را منتشر کرد.

اپل هشت روز پس از انتشار iOS 17.2، یک نسخه بروزرسانی کوچکتر را با نام iOS 17.2.1 منتشر کرد. ویژگی های جدیدی که در نسخه قبلی عرضه شد عبارتند از مجله، ترجمه و ضبط ویدیوی فضایی. اما این ویژگی ها چه کاربردی داشتند؟!

اضافه شدن برنامه Journal: برنامه مجله یا ژورنال به کاربران اجازه می‌دهد تا خاطرات و یادداشت‌های خود را به صورت متنی، تصویری یا صوتی در دستگاه ثبت و نگه داری کنند.
پشتیبانی از ضبط ویدیوی فضایی: این ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیویی ضبط کنند که صدای همه افراد در اطراف دوربین را به صورت سه‌بعدی ثبت کند.
اضافه شدن گزینه Translate به دکمه اکشن: این ویژگی جدید به کاربران آیفون‌های 15 پرو و 15 پرومکس اجازه می‌دهد تا از دکمه اکشن برای ترجمه متن یا صحبت با افراد دیگر به زبانی دیگر استفاده کنند.

اما به گفته اپل باگ های امنیتی در آن وجود داشت، که می توانست مشکلات زیادی را برای دستگاه ها ایجاد کند. در حال حاضر، کاربران می توانند با رفتن به Settings > General > Software Update نسخه به روز رسانی را روی دستگاه آیفون خود نصب کنند. کاربران گوشی های آیفون XS و نسخه های جدیدتر می توانند بروز رسانی 17.2.1 iOS را دریافت کنند. کاربران گوشی های قدیمی تر مانند آیفون8، آیفون8 پلاس، آیپد نسل پنجم، آیپد پرو 9.7 اینچی و آیپد پرو 12.9 اینچی نسل اول می توانند نسخه بروز رسانی iOS16.7.4 و 16.7.4iPadOS را از قسمت Settings > General> Update Software دانلود و نصب کنند.

اپل در توضیحات نسخه منتشر شده گفت:” این به‌روزرسانی‌ها هیچ آسیب‌پذیری امنیتی شناخته‌شده‌ای را برطرف نمی‌کنند.” بنابراین آپدیت جدید فقط برای برطرف کردن باگ‌های کوچک یا بهبود عملکرد دستگاه ها طراحی شده ‌است. با این حال، کارشناسان امنیت سایبری همیشه توصیه می کنند که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را نصب کنید، حتی اگر هیچ آسیب‌پذیری امنیتی شناخته‌شده‌ای را برطرف نکنند.

آخرین نسخه iPadOS و watchOS به ترتیب iPadOS 17.2 و watchOS 10.2 است. به‌روزرسانی بزرگ بعدی، یعنی iOS 17.3، اوایل سال آینده ارائه می‌شود و ویژگی های جدید مانند لیست پخش مشترک Apple Music به آن اضافه خواهد شد. این ویژگی به دوستان و اعضای خانواده اجازه می‌دهد تا آهنگ‌ها را به لیست پخش مشترک Apple Music اضافه یا حذف کنند، یا حتی ترتیب آهنگ‌ها را تغییر دهند. حجم بسته به‌روزرسانی iOS 17.2.1 حدود 240.5 مگابایت است. اگر از آیفون های قدیمی استفاده می کنید احتمال دارد فضای ذخیره‌سازی کافی برای نصب آن نداشته باشید و مجبور شوید برخی از برنامه ها را حذف کنید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

هجده − ده =