اشتباه مایکروسافت برای کامپیوترهای ناسازگار دردسر ساز شد

مایکروسافت با پیشنهاد اشتباه نصب بروزرسانی ویندوز11 برای کامپیوترهای ناسازگار دردسرساز شد.

ویندوز11

کامپیوترهای ناسازگار با بپیشنهاد اشتباه مایکروسافت مبنی بر بروزرسانی ویندوز 10 به نسخه بالاتر دچار دردسر شدند. این شرکت توانست به سرعت این مشکل را حل کند اما، کاربران را نسبت به عملکرد ویندوز11 ناامید کرده است.

براساس گزارش اینگجت، اوایل هفته جاری ویندوز 10 برخی از کاربران را ترغیب می کرد تا ویندوز خود را به ویندوز11 ارتقا دهند. مشکل زمانی ایجاد می شود که یک سیستم با حداقل حافظه Ram نمی تواند از ویندوز11 پشتیبانی کند. اولین بار یک کاربر توییتر به نام PhantomOcean3 متوجه این موضوع شد. او در این مورد می گوید:" ابتدا ویندوز10 یارانه ، یک پیغام تمام صفحه منتشر کرد و در آن به او پیشنهاد نصب ویندوز 11 داد. این دستگاه به علت رم 2 گیگابایتی قادر به اجرای ویندوز11 نبود."

مایکروسافت به وب سایت The Verge گفت: «تعدادی از کامپیوترها به علت سخت افزاری قادر به ارتقای ویندوز10 به ویندوز11 نیستند. این دستگاه ها نمی توانند حتی با حداقل شرایط سخت افزاری ویندوز11 را اجرا کنند بنابراین، این دستگاه ها نتوانستند مراحل نصب را تکمیل کنند.» مایکروسافت در ادامه افزود:"این مشکل را بلافاصله بعد از شناسایی حل کرده است."

وب سایت The Verge معتقد است، این اولین باری نیست که مایکروسافت برخی از کاربران ویندوز 10 را وسوسه می کند تا سیستم خود را به ویندوز 11 ارتقا دهند. سال قبل هم، صدها نفر از آزمایش کننده نسخه بتا Windows Insider با همین پیغام اشتباه رو به رو شده بودند و نسخه جدید را نصب کردند. تعدادی از این سیستم ها حتی قادر نبودند ویندوز11 را اجرا کنند. این اتفاقات کاربران را نسبت به ویندوز 11 ناامیدتر کرد. در حالت عادی، برای نصب آخرین نسخه سیستم عامل طبق دستورالعمل مایکروسافت، رایانه شما باید به یک ماژول(TPM) مجهز باشد. مایکروسافت با انتشار این خبر، کاربران زیادی را گمراه کرده است به طوری که، دیگر کسی نمی تواند با اطمینان بگوید که چه رایانه هایی می توانند نسخه جدید ویندوز را اجرا کنند.


چاپ