قابلیت جدید iOS16.1: نمایش اعلان ورزشی در صفحه قفل آیفون

هنگامی که اپل در اوایل ماه گذشته از خط تولید آیفون 14 رونمایی کرد، با ارائه یک ویژگی جدید به نام جزیره داینامیک در آیفون 14 پرو همه را غافلگیر کرد.

ios16.1 بروز رسانی

ویژگی اعلان چندوظیفه‌ای، باعث تغییر شکل بریدگی در مدل‌های آیفون 14 پرو شد. چه جزیره پویا را دوست داشته باشید و چه آن را فقط در حد یک ترفند بدانید، اپل به علت علاقه زیاد قصد دارد این ویژگی را در در هر چهار مدل آیفون 15 ارائه کند.


طبق گزارش های فن تک، انتشار نسخه بروز رسانی 16.1iOS فردا 24 اکتبر (دوشنبه) باعث ایجاد تغییراتی در جزیره دینامیک خواهد شد. یکی از مهم ترین ویژگی های جدیدی که iOS16.1 برای کاربران آیفون به ارمغان می آورد، قابلیت Live Activities نام دارد. این قابلیت در واقع همان اعلان‌هایی هست که، در صفحه قفل به‌روزرسانی می‌شوند و اطلاعات زنده مانند امتیازات مسابقات ورزشی را نشان می‌دهند. البته در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس، فعالیت‌های زنده تنها به صفحه قفل محدود نمی‌شوند و در جزیره دینامیک نیز نمایش داده خواهند شد.

ios16 1


تصور کنید یکی از تیم های لیگ بسکتبال حرفه ای NBA مورد علاقه خود را دنبال می کنید و نسخه به‌روزرسانی‌های بازی امشب را به طور مستقیم از جزیره دینامیک دریافت می کنید. از زمانی که جزیره گیلیگان در تلویزیون پخش شد، همه افراد علاقه مند به جزیره شدند. اپل از همین فرصت نهایت استفاده را کرده است.


iOS16.1 ، دسترسی به جزیره پویا را با کمک یک دست آسان تر می کند. می‌توانید این قابلیت جدید جزیره را در بخش تنظیمات گوشی خود فعال کنید. برای این منظور، به مسیر Settings > General > Software Update بروید و نسخه آپدیتiOS16.1 را نصب کنید.
چگونه صفحه قفل یا جزیره پویا می داند که کدام بازی ها را باید نظارت کند؟ برای دنبال کردن یک رویداد ورزشی زنده در صفحه قفل آیفون یا از طریق جزیره دینامیک (فقط آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس)، باید برنامه تلویزیون را باز کنید و روی دکمه Follow ضربه بزنید.


البته کاربران اندرویدی هم چیزی شبیه جزیره پویا را، دارند. با این تفاوت که، نسخه شبیه سازی آن است. اندرویدی ها می توانند، از فروشگاه Google Play برنامه dynamicSpot را نصب کنند. این برنامه در اوایل این ماه، به یک میلیون نصب فعال رسیده است. در حال حاضر، نسخه بروز رسانی این برنامه منتشر شده است که، اعلان‌ها را به طور خودکار در بالای صفحه گسترش می‌دهد.


چاپ