اپلیکیشنی که به پزشکان در تشخیص بیماری های پوستی کمک می کند

برنامه موبایلی که از طریق هوش مصنوعی به پزشکان در شناسایی و مدیریت بیماری های پوستی کمک می کند. این برنامه Piction نام دارد. برای آشنایی بیشتر با این برنامه موبایل با های فن تک همراه باشید.

post 1 1
شرکت Piction Health توسط سوزان کانور SM ’15 تأسیس شده است. سوزان یک خال عجیب و غریب داشت که در سن 22 سالگی تصمیم گرفت که آن را بردارد و به همین دلیل به یک متخصص پوست مراجعه کرد، اما به او گفته شد که سه ماه طول می کشد تا پزشک او را معاینه کند. وقتی پزشک در نهایت خال او را برداشت و بیوپسی شد، تشخیص داد که این یک خال سرطانی است. در آن زمان، هیچ‌کس نمی‌توانست با اطمینان کامل بگوید که سرطان به سایر قسمت‌های بدن او سرایت نکرده است.

خوشبختانه، معلوم شد که خال در نهایت به یک نقطه محدود شده است. با این حال، این تجربه Conover را وارد دنیای بیماری های پوستی و پوست کرد. پس از بررسی آن موضوعات و راه‌حل‌های فن‌آوری ممکن در برنامه فارغ‌التحصیل طراحی و مدیریت سیستم MIT، کانور شرکت نوپا Piction Health را تأسیس کرد.

Piction Health با یک برنامه تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی ساخت که از روی تصاویر می توانست ملانوم را تشخیص دهد. با این حال، با گذشت زمان، کانور متوجه شد که بیماری های پوستی بیشترین مراجعه کنندگان پزشکان و متخصصان پوست را تشکیل می دهند. امروز، کانور و بنیانگذارش پراناو کوبر بر کمک به پزشکان برای شناسایی و مدیریت شایع‌ترین بیماری‌های پوستی - از جمله بثورات پوستی مانند اگزما، آکنه و زونا تمرکز کردند و قصد دارند با یک شرکت برای کمک به تشخیص سرطان‌های پوست همکاری کنند.
کانور می‌گوید: « اغلب افراد مبتلا به سرطان پوسا اغلب زمانی به متخصصات پوست مراجعه می کنند که دیگر برای درمان بیماری آن ها دیر شده است. ما متوجه شدیم که برای درمان سرطان پوست، باید از این بیماری فاصله بگیریم تا بتوانیم بیماران سرطان پوست را کمک کنیم تا سریعتر به متخصص پوست مراجعه کنند. ”

post 1 2

پس از اینکه پزشکان در مرحله مراقبت های اولیه از وضعیت پوستی یک بیمار عکس می گیرند، برنامه Piction تصاویری از علائم پوستی مشابه را نمایش می دهد. Piction همچنین به پزشکان کمک می کند تا بین شرایطی که بیشتر به آنها مشکوک هستند تمایز قائل شوند و تصمیمات مراقبتی بهتری برای بیمار اتخاذ کنند.

به گفته کانور، Piction می‌تواند زمان مورد نیاز برای ارزیابی یک مورد را تا حدود 30 درصد کاهش دهد. همچنین می‌تواند به پزشکان کمک کند تا برای موارد خاصی که از مدیریت آن اطمینان ندارند، سریع‌تر بیمار را به متخصص پوست ارجاع دهند. به طور گسترده تر، Conover بر کمک به سازمان های بهداشتی با هدف کاهش هزینه های مربوط به ارجاعات غیر ضروری، نسخه های ناکارآمد و مراجعات مجدد غیر ضروری متمرکز است.

تاکنون بیش از 50 پزشک از محصول Piction استفاده کرده اند و این شرکت با چندین سازمان نظامی و غیر نظامی نیز همکاری داشته است. در یکی از این سازمان‌های نظامی شناخته شده است اخیراً در دو کارمند آن ها ملانوم تشخیص داده شده که متاسفانه در مراحل آخر این بیماری قرار داشتند، زیرا نتوانستند فوراً به متخصص پوست مراجعه کنند.

سوزان می‌گوید: «بسیاری از مردم نمی‌دانند که دیدن یک متخصص پوست واقعاً سخت است، ممکن است سه تا شش ماه طول بکشد و با همه‌گیری کرونا، این زمان انتظار بیشتر هم شده است.»

شوکه شده در عمل
زمانی ملانوم در کانور تشخیص داده شد که، او به تازگی مدرک لیسانس مهندسی مکانیک را از دانشگاه تگزاس گرفته بود. اما او تا زمانی که به دنبال یک موضوع پایان نامه برای مقطع کارشناسی ارشد خود در MIT نیاز داشت، به طور عمیق در زمینه پوست تحقیق نکرده بود.

کانور در مورد ملانوما خود می گوید: «این فقط یک تجربه واقعا ترسناک بود. من خودم را بسیار خوش شانس می دانم زیرا در MIT یاد گرفتم که سالانه تعداد زیادی از افراد مبتلا به مشکلات پوستی هستند، دو سوم از این افراد برای دریافت کمک به مراقبت های اولیه مراجعه می کنند و حدود نیمی از این موارد به اشتباه تشخیص داده می شوند.»

کانور برای اولین بار در طول دوره آموزشی Nuts and Bolts of Founding New Ventures که در سال 2015 دانشگاه MIT برگزار کرده بود، شرکت کرد و شروع به بررسی ایده راه اندازی یک نهاد برای تشخیص ملانوما کرد. او پس از فارغ التحصیلی، یک سال را در MIT به عنوان کاتالیزور در برنامه MIT linQ گذراند، جایی که در آزمایشگاه مارتا گری، پروفسور علوم و فناوری بهداشت J. W. Kieckhefer و عضو موسسه مهندسی پزشکی و علوم MIT کار کرد.
کانور از طریق سرویس مشاوره سرمایه گذاری MIT، برنامه I Corps را نیز طی کرد و در آنجا به صحبت با سهامداران ادامه داد. او با گفت و گوهایی که داشت، متوجه شد که بثورات پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و روزا سه عامل اکثر مشکلات پوستی است که توسط پزشکان مراقبت های اولیه مشاهده می شود.

در همین حال، در حالی که کمپین های بهداشت عمومی بر اهمیت محافظت در برابر نور خورشید متمرکز شده اند، دانش عمومی در مورد بیماری هایی مانند زونا که هر سال 1 درصد از آمریکایی ها را مبتلا می کند، بسیار ناچیز است.

اگرچه آموزش یک مدل یادگیری ماشینی برای تشخیص شرایط مختلف بسیار دشوارتر از آموزش مدلی برای تشخیص ملانوما خواهد بود، اما تیم کوچک کانور به این نتیجه رسید که بهترین مسیر برای حرکت رو به جلو است.

کانور می‌گوید: «ما تصمیم گرفتیم که بهتر است فقط به سمت ساخت محصول کامل برویم، اگرچه ترسناک و بزرگ به نظر می‌رسید: محصولی که همه جوش‌های مختلف را در قسمت‌های مختلف بدن و رنگ پوست و گروه‌های سنی شناسایی می‌کند.

این جهش مستلزم آن بود که Piction با صدها متخصص پوست در کشورهای سراسر جهان در طول همه‌گیری همکاری داده‌ای برقرار کند. کانور می گوید که Piction اکنون دارای بزرگترین مجموعه داده های بثورات در جهان است که شامل بیش از 1 میلیون عکس می باشد که توسط متخصصان پوست در 18 کشور گرفته شده است.

کانور می‌گوید: «ما روی عکس‌هایی که از رنگ‌های مختلف پوست گرفته شد تمرکز کردیم، زیرا بسیاری از رنگ‌های پوست حتی در ادبیات پزشکی و آموزش کمتر معرفی شده‌اند. پزشکان همیشه نمی‌آموزند که چگونه رنگ‌های مختلف پوست می‌توانند شرایط را ایجاد کنند، بنابراین پایگاه داده نماینده ما بیانگر تعهد ما به برابری سلامت در همه نژاد های انسانی است. ”

کانور می گوید پایگاه داده تصویر Piction به پزشکان کمک می کند تا شرایط را در مراقبت های اولیه با دقت بیشتری ارزیابی کنند. پس از اینکه یک پزشک محتمل ترین وضعیت را تعیین کرد، Piction به آن ها اطلاعاتی درباره گزینه های درمانی برای هر بیماری ارائه می دهد. کانور می‌گوید: «این محیط مراقبت‌های اولیه خط مقدم نوآوری ما است، زیرا آنها هر روز از بیماران مبتلا به بیماری‌های پوستی مراقبت می‌کنند.»

کمک به پزشکان در مقیاس
خانواده و دوستان کانور برای مشاوره، عکس‌هایی از وضعیت پوست خود برای او ارسال می‌کنند. یک مثال اخیر زمانی بود که دوست کانور به زونا مبتلا شد، بیماری که می تواند به سرعت پیشرفت کند و اگر به نقاط خاصی از بدن سرایت کند می تواند باعث کوری شود. یک پزشک به اشتباه زونا روی پیشانی او را نیش عنکبوت تشخیص داد و داروی اشتباهی برای او تجویز کرد. قبل از اینکه دوست به اورژانس مراجعه کند و تحت درمان مناسب قرار گیرد، زونا بدتر شد و باعث درد گوش و پوست سر شد.


کانور می‌گوید: «این یکی از آن لحظاتی بود که ما فکر می‌کردیم، «اگر پزشکان ابزار مناسب را داشته باشند» از بروز یک فاجعه جلوگیری می شود.
Piction قصد دارد در سال جاری امکانات دیگری را به این برنامه اضافه کند. یکی از این موارد، Conover می‌خواهد قابلیت‌هایی را برای شناسایی و ارزیابی زخم‌ها و بیماری‌های عفونی مانند جذام، که در سایر نقاط جهان شایع‌تر هستن اضافه کند. این شرکت امیدوار است با همکاری گروه‌های غیرانتفاعی راه‌حل خود را برای پزشکان مناطق کمتر برخوردار ارائه دهد.

کانور می گوید: «این برنامه پتانسیل این را دارد که در آینده به یک ابزار تشخیصی کامل تبدیل شود. من فقط نمی‌خواهم کسی همان احساسی را که من در اولین تشخیص داشتم، تجربه کند و می‌خواهم افراد دیگری مانند من بتوانند مراقبت‌هایی را که نیاز دارند در زمان مناسب دریافت کنند و به زندگی خود ادامه دهند. ".


چاپ