متاورس تا سال 2030 یک میلیارد کاربر خواهد داشت

شرکت متا معتقد است علیرغم اینکه در حال حاضر مفهوم متاورس برای بسیاری از افراد مبهم است اما، در دهه آینده یک میلیارد نفر در این پلتفرم شرکت خواهند کرد. برای آگاهی بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

meta 6
مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت متا، در مصاحبه ای که به تازگی با خبرگزاری رویترز انجام داد، گفت که خرید محتوای دیجیتال متاورس تا سال 2030 صدها میلیارد دلار برای شرکت درآمد به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، متا در آزمایشگاه‌ها زیادی جهت تحقیق و توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار VR و AR ،میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

.
در حال حاضر نیز، با توجه به اینکه تنها درصد کمی از مردم، دارای سخت‌افزار واقعیت مجازی هستند و تعداد کمی دستگاه‌های واقعیت افزوده از تولیدکنندگان بزرگ دنیاعرضه شده‌اند، رسیدن به این هدف را در بازه طولانی تر نشان می دهد. اپل و گوگل هر کدام راه حل های AR را برای گوشی های هوشمند توسعه داده اند و متا اعتراف کرده است که متاورس برای دسترسی به آن به سخت افزار خاصی نیاز ندارد.


هر رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند جدیدی، وسیله ای برای نمایش محتوای مجازی است. با این حال، برای داشتن یک تجربه واقعی، باید از نمایشگر روی سر، مانند یک هدست واقعیت مجازی یا عینک واقعیت افزوده استفاده کنید.
به گفته کرامر، متا از حمایت سازندگان تجهیزات این پلتفرم، کوتاهی نمی‌کند. اما، قصد دارد به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متاورس نیز ادامه دهد. متا می‌داند که نمی‌تواند به تنهایی یک دنیا را بسازد و به نوآوری سازندگان و جذب تأثیرگذاران عرصه فناوری نیاز دارد تا پلتفرمی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام بسازد.


زاکربرگ توضیح داد که هدف متا همیشه این بوده است که خدماتی را بسازد که نیازی از مردم را برطرف کند و تعداد کاربران این پلتفرم را قبل از کسب درآمد، به یک میلیارد کاربر یا بیشتر برساند. این بدان معناست که 5 تا 10 سال آینده ممکن است فرصتی نادر برای کسب و کارها و مصرف کنندگان باشد، تا قبل از اینکه متا شروع به تقاضای سهم کند، از یک تجربه متاورس کم هزینه استفاده کنند. درست مانند فیس‌بوک، که زمانی بدون تبلیغات بود.

این استراتژی منحصر به متا نیست، بلکه روشی است که توسط اکثر شرکت‌های مبتنی بر اینترنت استفاده می‌شود. به معنای دیگر، تمرکز اول روی رشد و بعد پول به یک روش استاندارد تبدیل شده است. در آینده، برای به دست آوردن پول کافی برای تأمین منابع مالی خدمات و در عین حال مقرون به صرفه نگه داشتن متاورس به اندازه کافی برای حفظ کاربران، به یک اقدام متعادل کننده لازم خواهد داشت.

احتمال داردف متا نتواند تا سال 2030 یک میلیارد نفر را به هدست واقعیت مجازی متصل کند. اما، شکی نیست که متاورس به یک محلی برای رشد و توسعه کسب و کارها تبدیل خواهد شد. اگر، صاحبان واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها به این محیط علاقه‌مند باشند، ظرف چند سال آینده می توانند باید به اندازه کافی خود را حفظ کرده و تعداد کاربران را تا سال 2030 به یک میلیارد نفر برسانند.


چاپ