TSMC پردازنده Tensor G5 گوگل پیکسل10 را تولید خواهد کرد

TSMC پردازنده Tensor G5 گوگل پیکسل10 را تولید خواهد کرد

آخرین بروز رسانی: 9 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , , ,

اسناد جدید فاش شده نشان می دهد که شرکت TSMC مسئولیت ساخت پردازنده Tensor G5 گوشی گوگل پیکسل10 را بعهده گرفته است.

اسناد تازه ای از قرارداد گوگل با بزرگترین شرکت سازنده تراشه جهان(TSMC) منتشر شد. طبق این اسناد شرکت تایوانی TSMC پردزانده های سری بعدی گوگل پیکسل10 را تولید خواهد کرد. این تراشه از حافظه رم 16 گیگابایتی پشتیبانی می کند. خبر جدید با شایعه های قبلی مبنی بر همکاری گوگل با TSMC برای تولید تراشه‌های نسل بعد خود همخوانی دارد. تا قبل از این، سامسونگ تراشه‌های Tensor گوگل را تولید می کرد.

استفاده از TSMC برای ساخت تراشه Tensor G5 می‌تواند مزایای زیادی برای گوگل داشته باشد. TSMC به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین تولیدکنندگان تراشه در جهان شناخته می‌شود. این شرکت می‌تواند تراشه‌های قدرتمندتر با عملکرد بالا را برای گوگل تولید کند. علاوه بر این، پشتیبانی از حافظه رم 16 گیگابایت در Tensor G5 می‌تواند به عملکرد سریع‌تر و روان‌تر گوشی‌های Pixel 10 کمک زیادی کند. به احتمال زیاد گوگل تا اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 گوشی های نسل بعدی خود را روانه بازار می کند.

اگر دنبال کننده اخبار فناوری هستید به احتمال زیاد نام پردازنده تنسور 5G به گوش شما خورده است. این تراشه قلب تپنده گوشی های سری Pixel 10 به حساب می آید. تراشه های نسل بعدی تنسور برخلاف گوشی پیکسل6 تا پیکسل9 که در واقع همان تراشه های اگزینوس سامسونگ با کمی تغییرات هستند، توسط گوگل شخصی سازی شده است. تفاوت دیگری که در تراشه‌ی Tensor 5 وجود دارد، به کارخانه‌ی سازنده‌ی آن برمی‌گردد. چهار تراشه‌ی اولTensor از جمله Tensor G4 که قرار است امسال در سری Pixel 9 به‌کار رود، توسط بخش ریخته‌گری سامسونگ ساخته شده است. اما این روند از سال آینده تغییر خواهد کرد. TSMC تراشه Tensor G5 را تحت فرآیند 3 نانومتری (N3E) خواهد ساخت.

وبسایت Android Authority لیست حمل‌ونقل یک نمونه‌ی اولیه از تراشه‌ی Tensor G5 گوگل را که به هند وارد شد را به اشتراک گذاشته است. مشخصات تراشه جدید طبق این سند، از روی لیست حمل‌ونقل مشخص است:

• شماره‌ی قطعه‌ی گوگل: G313-09488-00
• دسته‌بندی محصول: مدار مجتمع (Integrated Circuit)، سیستم روی تراشه (System on a Chip)
• نام محصول جدید: این سند نشان می‌دهد که Tensor G5 یک محصول جدید است.
• نام تولیدکننده تراشه: TSMC

این اطلاعات تأیید می‌کند که غول فناوری گوگل مشغول کار روی نسل بعدی تراشه‌های Tensor خود به نام Tensor G5 است. اطلاعات دیگری که از روی نمونه اولیه‌ی تراشه‌ی Tensor G5فاش شد عبارتند از:

• نام رمز: در لیست حمل‌ونقل اسم رمز “LGA” مخفف “Laguna Beach” به کار گرفته شد. این نام به عنوان اسم رمز تراشه‌های نسل پنجم Tensor شناخته می‌شود.
• تولیدکننده: این سند همچنین نشان می‌دهد که فناوری بسته‌بندی تراشه “InFO POP” است که به صورت انحصاری توسط TSMC به کار گرفته می شود. بنابراین، تراشه Tensor G5 توسط TSMC تولید خواهند شد.
• توانایی و رم: لیست حمل‌ونقل نشان می‌دهد که تراشه Tensor G5 با موفقیت تست “SLT” (تست سطح سیستم) را پشت سر گذاشته است. در این تست، نسخه‌ی نهایی تراشه روی یک دستگاه آزمایشی قرار می‌گیرد تا عملکرد آن در انجام کارهای اولیه شبیه‌سازی شود. نکته‌ی جالب اینجاست که این تراشه 16 گیگابایت رم از نوع “POP” (بسته روی بسته) است که برای صرفه‌جویی در فضای مادربرد استفاده می‌شود. این اطلاعات، با شایعه های قبلی در مورد حافظه رم 16 گیگابایتی پیکسل 9 پرو همخوانی دارد. به احتمال زیاد گوگل از همین میزان رم در سری پیکسل 10 استفاده می کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

شانزده − 6 =

اخبار مرتبط