مجوز دومین عمل جراحی تراشه مغزی Neuralink صادر شد!!

سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز دومین عمل جراحی تراشه مغزی Neuralink را صادر کرد.

تراشه مغزی نورالینک

به‌زودی قرار است یک بیمار دیگر تحت عمل جراحی ایمپلنت مغزی نورالینک قرار بگیرد. این دومین عمل در نوع خود است که توسط شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، انجام می‌شود. این خبر نشان می دهد که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)مجوز جراحی دوم را صادر کرده است. این پیشرفت قابل توجهی در توسعه‌ی فناوری تراشه های مغزی به حساب می آید. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، شرکت نورالینک مجوز انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت مغزی را برای بیمار دوم دریافت کرده است. این اتفاق، چند ماه پس از جراحی نولاند آربو 29 ساله رخ می دهد. این مرد جوان اولین فردی در جهان است که توانست ایمپلنت نورالینک را دریافت کند.

کاشت تراشه نورالینک در مغز اولین داوطلب

ایلان ماسک میلیاردر مشهور و مدیرعامل شرکت نورالینک، هفته گذشته اعلام کرد که شرکت او به دنبال جذب داوطلب دوم برای کاشت تراشه است. سال گذشته شرکت ماسک برای انجام اولین عمل جراحی شروع به جذب داوطلب کرد. هدف اصلی فناوری جدید کمک به افراد معلولی است که به بیماری ALS، آسیب نخاعی یا سایر بیماری هایی که منجر به فلج چهار اندام می شود، اعلام شد.

مشکل تراشه مغزی نولاند آربو و راه‌حل نورالینک:

حدود یک ماه پس از جراحی کاشت ایمپلنت مغزی در اولین بیمار یعنی نولاند آربو، یک ایراد در عملکرد دستگاه تشخیص داده شد. نورالینک اعلام کرد که این اتفاق به علت جداشدن بعضی از رشته‌های ظریف ایمپلنت که وظیفه‌ی انتقال سیگنال‌ها را بر عهده دارند، رخ داده است. این جدایی باعث اختلال در عملکرد ایمپلنت شده بود. با این حال، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری توسط نورالینک بسیاری از قابلیت‌های از دست رفته تراشه مغزی را به آن بازگرداند. نورالینک ویدیوهایی را به تازگی منتشر کرد که در آن نولاند آربو مشغول انجام فعالیت‌هایی مانند بازی شطرنج و کنترل برنامه پخش موسیقی با استفاده از ایمپلنت مغزی است.

وال‌استریت ژورنال ادعا می کند که نورالینک به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد که در جراحی دوم، رشته‌های ایمپلنت را عمیق‌تر در مغز بیمار قرار می‌دهد تا از حرکت آن‌ها مانند مورد آربو جلوگیری کند. به نظر می رسد FDA با این تغییرات موافقت کرده است. این شرکت قصد دارد جراحی دوم را در ماه ژوئن انجام دهد. تا کنون بیشتر از ۱۰۰۰ نفر برای شرکت در این آزمایش ثبت‌نام کرده‌اند.


چاپ