عرضه صفحه نمایش بزرگتر تا اوایل سال 2024!

شرکت آمریکایی اپل اعلام کرد که در حال آماده سازی یک صفحه نمایش بزرگ است.

اپل نمایشگر بزرگ

طبق گزارش فون ارنا؛ نمایشگر جدید یک ویژگی جالب به نام iOS17 StandBy دارد که براساس آن گوشی آیفون شما را هنگام شارژ در جهت افقی به یک نمایشگر هوشمند تبدیل می کند. علاوه براین، صفحه نمایش اطلاعاتی مانند زمان، شرایط آب وهوایی را نشان می دهد و ویجت های بیشتری برای نمایش ساعت دارد. از امکانات مهم دیگر آن پشتیبانی از ویجت های Smart Stack می باشد که خود شامل مجموعه ای از ویجت هایی است که براساس مکان، فعالیت یا زمان به طور خودکار نمایش داده می شود.

اپل نمایشگر بزرگ 1

مارک گورمن تحلیگر معروف در خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که اپل در حال ساخت یک صفحه نمایش بزرگ است. دستگاه جدید از پردازنده های سری A و نرم افزارهای مرتبط با آن پشتیبانی می کند. این قابلیت به دستگاه کمک می کند زمانی که به Mac متصل نیست بتواند به تنهایی کار کند و برخی از امکانات را در اختیار کاربران قرار دهد.

زمانی که حالت کم مصرف فعال شود صفحه نمایش به یک صفحه نمایش بزرگتر شبیه به iOS17 StandBy تبدیل خواهد شد. صفحه نمایش بزرگتر هنگام تماشای محتواهای ویدئویی مانند یک آمازون اکو عمل می کند.

در حال حاضر، اپل یک صفحه نمایش 27 اینچی 5K استودیویی عرضه می کند که مخصوص تولید کنندگان محتوا طراحی شده است. این نمایشگر از یک تراشه A13 Bionic تغذیه می کند که در گوشی های آیفون سری 11 وجود دارد. نمایشگر استودیویی دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی Ultra-wide با میدان دید 122 درجه و دیافراگم f/2.4 می باشد و از دستیار صوتی سیری پشتیبانی می کند. با توجه به اینکه نمایشگرهای هوشمند باید یک دستیار دیجیتال درکنار خود داشته باشد، یک استودیو نمایشگر جدید با جدیدترین تراشه سری A ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که اپل روی آن کار می کند.
نمایشگر استودیویی جدید می تواند از تراشه سری A برای تبدیل شدن صفحه نمایش به صفحه نمایش هوشمند استفاده کند. نمایشگر استودیویی فعلی A13 Bionic می تواند قابلیت های "Hey Siri"، صدای فضایی (صدای فراگیر) و مرکز صحنه را تقویت می کند. ویژگی دومی از یادگیری ماشینی استفاده می کند تا به دوربین فوق عریض در صفحه نمایش استودیو کمک کند هنگام استفاده از دوربین فوق عریض استودیو نمایشگر با برنامه ویدیویی مانند FaceTime هنگام اتصال به iPad یا Mac، تصویر شما را در کادر نگه دارد.

Gurman معتقد است یک نمایشگر استودیو جدید با قابلیت تبدیل شدن به یک نمایشگر هوشمند در حالت کم مصرف، به احتمال زیاد تا اواخر امسال آماده نمی شود. اما در عوض، می تواند در اوایل سال آینده آماده عرضه شود.


چاپ