تولید انبوه تراشه های 2 و 1.4 متری سامسونگ تا 2 سال دیگر!

سامسونگ قصد دارد تا دو سال دیگر تولید انبوه تراشه های فوق پیشرفته 2 و 1.4 نانومتری خود را آغاز کند.

کارخانه تراشه سازی سامسونگ

سامسونگ با انتشار اطلاعیه ای زمان دقیق فرایند تولید تراشه 2 نانومتری خود را اعلام کرد. براساس زمانبندی جدید، شرکت سازنده قصد دارد از تراشه های فوق پیشرفته در گوشی های سری 2025 استفاده کند.

بزرگترین شرکت فناوری کره جنوبی در سن خوزه کالیفرنیا گفت که از سال 2025 کارخانه های خود را برای تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری آماده خواهد کرد. این شرکت در گام اول قصد دارد تراشه های مخصوص گوشی های تلفن همراه را بسازد و از سال 2026 به بعد تراشه های مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی را تولید کند. در سال 2027 نیز تراشه های مورد نیاز خودروهای برقی را آغاز خواهد کرد.

طبق ادعای SAMSUNG تراشه های جدید از لحاظ عملکرد 12 درصد و از نظر مصرف انرژی 25 درصد نسبت به تراشه های 3 نانومتری، بهتر عمل می کند. این شرکت تولید تراشه ها با گره فرآیند 3 نانومتری را در سال گذشته آغاز کرده بود. به غیر از عملکرد بهینه، تراشه های 2 نانومتری 5 درصد کوچکتر از تراشه های 3 نانومتری سری قبلی است. طبق استراتژی جدید، شرکت از سال 2025 تولید تراشه های مدیریت با توان 8 اینچی GaN و تراشه‌های 5 نانومتری RF ، عرضه تراشه‌های 8 نانومتری و 14 نانوتری RF مخصوص اتومبیل‌ها را نیز به موازات پروژه های دیگر انجام خواهد داد.

این شرکت با جاه طلبی زیاد می خواهد تولید انبوه تراشه های 1.4 نانومتری را تا سال 2027 شروع کند. این تصمیم نیازمند افزایش اتاق های ایزوله در کارخانه های تراشه سازی این شرکت می باشد. بنابراین، شرکت کره ای می خواهد ظرفیت اتاق های ایزوله را تا 7.3 برابر افزایش دهد. هر چه ظرفیت اتاق های ایزوله بالاتر برود، شرکت فضای بیشتری برای تولید محصولات متنوع خواهد داشت.

این شرکت در انجمن سن خوزه از تشکیل مرکز Multi-Die Integration Alliance برای همکاری با سایر سازندگان تراشه به منظور استفاده از فناوری های جدید بسته بندی تراشه ها خبرداد. سامسونگ بعد از شرکت تایوانی TSMC دومین کارخانه تراشه سازی جهان را در اختیار دارد که در با شرکت های معتبری مانند کوالکام در ساخت تراشه های پیشرفته اسنپدراگون همکاری داشته است.


چاپ