راه اندازی مجدد بزرگترین نیروگاه هسته ای جهان در ژاپن!

راه اندازی مجدد بزرگترین نیروگاه هسته ای جهان در ژاپن!

بزرگترین نیروگاه هسته ای جهان در ژاپن فعالیت های خود را از سر می گیرد.

بزرگترین نیروگاه اتمی جهان ژاپن

شرکت تپکو تولید کننده برق هسته ای ژاپن(Tokyo Electric Power Company) قصد دارد برای کاهش هزینه های جاری مانند هزینه های عملیاتی، تعمیر و نگهداری؛ بزرگ ترین نیروگاه هسته ای جهان را دوباره به مدار بازگرداند. اما انجام این کار به مجوز محلی استان نیگاتا در ساحل دریای ژاپن نیاز دارد. شرکت Tepco یک شرکت دولتی است که برق مصرفی شهرهای توکیو و حومه، گونما، توچیگی، ایباراکی، سایتاما، چیبا، کاناگاوا، یاماناشی و بخشی از شیزوئوکا را تأمین می‌کند. Tepco یکی از بزرگترین شرکت‌های برق در جهان به حساب می آید و تنها در سال مالی ۲۰۱۹ درآمدی بالغ بر ۱۱۷.۵ میلیارد دلار داشته است. علاوه براین، تپکو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان برق هسته‌ای در جهان است و در حال حاضر ۱۱ نیروگاه هسته‌ای در اختیار دارد.

Tepco به دلیل نقش خود در فاجعه هسته‌ای نیروگاه فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ مورد انتقاد شدیدی قرار گرفت. این شرکت متهم است که از استانداردهای ایمنی کافی برای نیروگاه فوکوشیما ۱ پیروی نکرده است و این اتفاق باعث شد که نیروگاه پس از زمین‌لرزه و سونامی ویران شود.

پس از فاجعه هسته ای نیروگاه فوکوشیما، نیروگاه کاشیوازاکی-کاریوا نیز در معرض خطر قرار گرفت. مقامات ژاپنی پس از فاجعه فوکوشیما، مقررات ایمنی سفت و سختی را در نیروگاه‌های هسته ای اجرا کردند . آژانس تنظیم انرژی هسته‌ای ژاپن (NRA)در سال 2021 اعلام کرد که نیروگاه کاشیوازاکی-کاریوا از مواد هسته ای به خوبی محافظت نمی کند و به کارکنانی که صلاحیت لازم را ندارند اجازه دسترسی به مناطق حساس نیروگاه را می دهد. به همین دلیل، NRA این نیروگاه را به مدت دو سال تحریم کرد. تپکو، که مالک نیروگاه کاشیوازاکی-کاریوا است، پس از تحریم NRAاقدامات لازم را برای بهبود ایمنی نیروگاه انجام داد . این شرکت سیستم‌های ایمنی نیروگاه را به منظور کاهش خطرات احتمالی به‌روزرسانی کرد.

آژانس NRA امروز 27 دسامبر 2023 اعلام کرد که شرکت برق تپکو اقدامات لازم برای بهبود ایمنی نیروگاه کاشیوازاکی-کاریوا را انجام داده است. به همین دلیل، تحریم نیروگاه را لغو کرد و به آن اجازه داد تا روند راه‌اندازی مجدد را ادامه دهد. NRA اوایل این ماه بعد از بازرسی از محل و ملاقات با رئیس این شرکت، گفته بود که ممنوعیت عملیاتی نیروگاه را لغو می کند. این خبر، ارزش سهام تپکو را به طرز چشمگیری افزایش داد. مدیران Tepco از این تصمیم خوشحال هستند چون می توانند با راه اندازی مجدد بزرگترین نیروگاه هسته ای جهان هزینه های عملیاتی، تعمیر و نگه داری ان را به حداقل برسانند. این مرکز هسته ای ظرفیت تولید برق 8212 مگاوات را دارد.

دیدگاه خود را بنویسید

هفده + یک =