واتساپ پشتیبانی آیفون های دارای iOS 10 و iOS 11 را قطع می کند

واتساپ پشتیبانی آیفون های دارای iOS 10 و iOS 11 را قطع می کند

واتس اپ پشتیبانی از iOS 10 و iOS 11 را کنار گذاشته و iOS 12 را به عنوان حداقل سیستم عامل مورد نیاز کاربران آیفون قرار داده است. تغییرات جدید واتساپ از تاریخ 24 اکتبر اعمال خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

با پشت سر گذاشتن نسخه‌های قدیمی‌تر iOS، WhatsApp سرانجام پشتیبانی از مدل‌های iPhone 5 و iPhone 5c را متوقف می‌کند و به کاربران آیفون بهانه ای برای ارتقا آیفون به نسخه های جدیدتر می‌دهد. واتساپ اقدام به اطلاع رسانی کاربران iOS 10 و iOS 11 را در مورد به روز رسانی های جدید نموده است.

قطع پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر iOS اساساً به این معنی است که کاربران واتساپ دیگر نمی‌توانند به‌روزرسانی‌های جدید و همچنین رفع‌های حفره های امنیتی برای برنامه پیام‌رسانی فوری را دریافت کنند تا زمانی که به نسخه جدید iOS یا سخت‌افزار جدیدتر دارای iOS 12 یا نسخه های جدیدتر منتقل شوند.

یک اسکرین شات توسط WABetaInfo بین کاربران به اشتراک گذاشته شده است، نشان می دهد که واتس اپ از 24 اکتبر از iOS 10 و iOS 11 پشتیبانی نمی کند. این برنامه به کاربران توصیه می کند برای ادامه به نسخه جدید iOS به روز رسانی کرده و نسخه پشتیبانی واتساپ را دریافت کنید.

اگر آیفون 5 یا آیفون 5 سی دارید، به‌روزرسانی به نسخه جدیدتر iOS عملاً امکان پذیر نیست. با این حال، اگر آیفون 5s یا مدل بعدی آن را دارید، می‌توانید برای حفظ پشتیبانی واتساپ، به iOS 12 آپدیت کنید.

واتساپ صفحه پرسش‌های متداول سیستم‌عامل‌های پشتیبانی‌شده خود را در سایت مرکز راهنمایی، به‌روزرسانی کرده است تا نشان دهد که از آیفون پشتیبانی می‌کند و به کاربران توصیه می‌کند که از iOS 12 یا نسخه جدیدتر آن استفاده کنند. فهرست اپ استور واتساپ نیز به روز رسانی شده است تا تغییرات مورد نیاز نرم افزار را منعکس کند. جزئیات آرشیو وب نشان می‌دهد که واتساپ به‌سرعت نسخه iOS را در این ماه ارتقا خواهد داد.

تصویر پیغامی که برای به روز رسانی آیفون نشان داده می شود

در نتیجه بعد از به روز رسانی، کاربران iOS 10 و iOS 11 دیگر قادر به نصب واتساپ از اپ استور نخواهند بود. اگر قبلاً واتساپ را روی نسخه قدیمی‌تر iOS نصب کرده‌اید، احتمالاً تا اکتبر از نظر به‌روزرسانی‌ها و مشکلات امنیتی به روز رسانی ها را دریافت خواهید کرد.

این اولین بار نیست که واتساپ از نسخه نرم افزاری قدیمی پشتیبانی می کند. در واقع، این یک روش عمومی است که برنامه پیام رسانی محبوب واتساپ فقط از سیستم عامل های جدیدتر در دسترس و پشتیبانی می کند.

سال گذشته، واتس اپ پشتیبانی از کاربران اندروید 4.0.4 را متوقف کرد و برای دریافت پشتیبانی، شروع به توصیه به ارتقا به اندروید 4.1 یا نسخه های جدیدتر کرد.
سهم کاربران در iOS 10 و iOS 11 در مقایسه با کاربران نسخه جدیدتر بسیار ناچیز است. طبق آمار خود اپل، 63 درصد از کل کاربران آیفون آن از iOS 15 استفاده می کنند.

       مقالات مرتبط


خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

ده − نه =