دیجی کالا برای ورود به بازار بورس منتظر چراغ سبز است!

دیجی کالا برای ورود به بازار بورس منتظر چراغ سبز است!

آخرین بروز رسانی: 7 اسفند 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

بنیانگذار دیجی کالا آمادگی این شرکت را برای ورود به بازار بورس اعلام کرد.

محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا در نشست خبری گفت برای ورود کسب و کارهای فعال اقتصاد دیجیتال به بورس، باید دستگاه ها و نهادهای مربوطه موافقت کنند. هدفی که مدتهاست به مرحله عمل نرسیده است.

دیجی کالا بارها آمادگی خود را برای عرضه اولیه سهام در بازار بورس اعلام کرد. حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا در حاشیه رویداد «برخط ایران ۰۲» در پاسخ به یکی از سئوالات خبرنگاران مبنی بر آخرین اقدام این شرکت برای پیوستن به بورس گفت: “ما پروسه IPO را به دقت دنبال می کنیم. مدتهاست روال قانونی آن از سمت ما طی شده است و حتی مدارک لازم را به سازمان های ذی ربط ارائه دادیم. بنابراین، ما علاقه بیشتری به انجام این کار داریم.”

طبق گفته مدیرعامل، اوایل اسفندماه سال قبل مراحل عرضه اولیه DigiKala متوقف شد ولی، با پیشنهادات بازار بورس و اوراق بهادار تهران آنها درخواست خود را دوباره مطرح کردند. کارها این بار تا حد زیادی با پیشرفت خوبی همراه بود و در حال حاضر منتظر اعلام نهایی سازمان برای ورود به این بازار هستند. محمدی افزود:”ما فعلا مشغول نذاکره هستیم ولی هنوز تا نتیجه نهایی فاصله داریم. هنوز سازمان ها و نهادهای مختلف موافقت خود را با پیوستن ما به IPO اعلام نکرده اند. البته این موافقت فقط محدود به دیجی کالا نمی شود بلکه همه شرکت های فعال در زمینه اقتصاد دیجیتال را در بر می گیرد.”

بنیانگذار شرکت معتقد است پیوستن شرکت های فعال در اکوسیستم اقتصاد دیجیتال از جهات مختلف منطقی است و افزود:” حضور در بورس برای این دسته از شرکت ها می تواند باعث تدوین استراتژی در بخش سرمایه گذاری و تزریق سرمایه به چرخه اقتصاد دیجیتال شود. با این کار در آینده نزدیک ما شاهد رشد کسب و کارهای نوپا در حوزه های جدید خواهیم بود.”

محمد گودرزی، مدیرکل شرکت بورس تهران در اولین همایش «اقتصاد هوشمند و توسعه مالی»، از ورود دو شرکت بزرگ در حوزه فناوری به بورس تا اواخر خرداد 1402 خبر داد. بنابراین، به نظر می رسد سازمان بورس هم علاقه زیادی به عرضه اولیه فعالان اقتصاد دیجیتال دارد. اما، این هدف تا زمانی که اجرایی نشود سودی نخواهد داشت!

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

1 + 10 =