مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک از امروز اجرا می شود!

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک از امروز اجرا می شود!

همه خانوارهای یارانه بگیر می توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبارشما” در جریان میزان اعتبار خود قرار بگیرند.

طبق اطلاعیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، طرح جدید مرحله کالابرگ الکترونیک از امروز 13 خرداد 1402 در ساعت 5 بعدازظهر به اجرا در می آید. براساس این طرح، یارانه سه دهک پایین درآمدی جامعه به شرط آن که از یارانه ماهانه برای خرید اقلام مواد غذایی استفاده کنند، تا 20% افزایش خواهد یافت.

طبق برنامه ریزی های به عمل آمده قرار است در این مرحله به یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی و سازمان بهزیستی حدود بیست درصد افزایش یابد.
همه خانوارهای مشمول این طرح می توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار(شما) و یا با شماره گیری کد #۱۴۶۳۵۰۰ از میزان اعتبار خود مطلع شوند. مشمولین در مرحله جدید به صورت اختیاری می توانند از کالا برگ الکترونیکی استفاده کنند.

طبق اطلاعیه این وزارتخانه، کارت جدیدی به عنوان کالابرگ الکترونیکی صادر نخواهد شد و همه کارت های بانکی سرپرست خانوار در این طرح قابل استفاده خواهد بود. البته، شرط استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ خرید بیش از 70 درصد مبلغ یارانه واریزی اعلام شده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اجرای مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک، اعلام کرد: «مرحله جدید از 13 خردادماه سال جاری برای دهک‌های اول تا سوم جامعه و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اجرایی می‌شود.»

اقلامی که در لیست کالابرگ مشمول یارانه دولت می شوند شامل 11 کالای اساسی مانند شیر کم‌چرب (بطری)، پنیر، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله می باشد. از میان فروشگاه های کشور، 6 فروشگاه زنجیره ای در اجرای این طرح همکاری می کنند. برای رفاه حال مردم در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب خواهد شد تا مردم بتوانند از کالابرگ الکترونیکی راحت تر استفاده کنند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

5 + 10 =