ازبکستان استخراج رمزارزکریپتو را با انرژی خورشیدی قانونی کرد

ازبکستان استخراج رمزارزکریپتو را با انرژی خورشیدی قانونی کرد

ریاست جمهوری ازبکستان در هفته جاری اعلام کرد، از این پس به شرکت ها اجازه خواهد داد تا استخراج رمز ارز کریپتو را با استفاده از انرژی خورشیدی انجام دهند و از طرف دیگر همه عملیات رمزنگاری شرکت های داخلی و خارجی را از پرداخت مالیات بر درآمد معاف خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

دولت تاشکند از صاحبان معادن خواست تا با نصب پنل های خورشیدی، انرژی لازم جهت استخراج مزارع خود را تامین کنند. از طرف دیگر، اگر شرکت‌های معدنی از این روش استفاده نکنند؛ می توانند با پرداخت دو برابر بهای فعلی برق به شبکه برق متصل شوند. با این حال، طبق این مصوبه، در دوره‌های اوج مصرف، دولت می‌تواند هزینه بیشتری از آن ها دریافت کند.
در این سند آمده است که هیچ مجوزی برای استخراج معادن ارزهای دیجیتال نیاز نخواهد بود، اما این شرکت ها لازم است توسط آژانس ملی تازه تاسیس پروژه های چشم انداز ازبکستان به ثبت برسند.

برخی از ارزهای رمزنگاری شده، از جمله بیت کوین، با فرآیندی به نام اثبات کار به وجود می آیند، که به رایانه‌ها نیاز دارد تا ارزها را با حل معماهای پیچیده استخراج کنند. تامین انرژی لازم همه آن کامپیوترها، به برق زیادی احتیاج خواهد داشت.
ازبکستان تجارت رمز ارزها را، فقط در یک صرافی داخلی در سال 2018 قانونی اعلام کرده بود. این کشور آسیای مرکزی در کنار آن، مجموعه ای از پروژه های انرژی تجدیدپذیر را که عمدتاً نیروگاه های خورشیدی و بادی بودند، راه اندازی کرد.

کشورقزاقستان که همسایه ازبکستان است، سال گذشته به دومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین در جهان پس از ایالات متحده تبدیل شده است. اما، به دلیل این که سوخت نیروگاه های فرسوده این کشور از زغال سنگ تامین می شد، به شبکه برق فشار زیادی وارد شده بود، بنابراین مجبور شدند استخراج بیت کوین را متوقف کنند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

یک × پنج =