شروع مجدد فعالیت‌های شرکت‌های‌ تایوانی در‌چین

شروع مجدد فعالیت‌های شرکت‌های‌ تایوانی در‌چین

آخرین بروز رسانی: 7 اسفند 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

شرکت های تایوانی روز چهارشنبه اعلام کردند که با کاهش محدودیت های کووید-19 در چین، فعالیت های خود را به تدریج از سر می گیرند. شرکت‌های تایوانی بزرگترین تولید کننده قطعات تراشه و قطعات الکترونیکی در جهان می باشند و علاوه بر آن، قطعه اصلی در پازل زنجیره ی تامین محسوب می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه مجدد فعالیت های این شرکت ها تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

چین از اواخر ماه مارس، شانگهای را بخاطر شیوع مجدد بیماری همه گیر تحت قرنطینه شدید قرار داده است. شهر کونشان نیز به دلیل همجواری با این شهر، محدودیت‌ها را برای کنترل بزرگترین شیوع کووید-19 در این کشور از زمان کشف کرونا در اواخر سال 2019 تا به امروز در شهر ووهان تشدید کرده است.

این امر باعث شده بود ده‌ها شرکت تایوانی که بسیاری از آنها قطعات صنایع نیمه‌رسانا (تراشه ها) و الکترونیک را می‌سازند، فعالیت خود را متوقف کنند.

شرکت‌های جهانی، از تولیدکنندگان تلفن‌های همراه گرفته تا تراشه‌ها، برای تولید به شدت به چین و آسیای جنوب شرقی وابسته هستند و پس از شیوع بیماری همه گیر، زنجیره‌های تامین خود را متنوع کردند.

Unimicron Technology Corp (3037.TW) سازنده بستر تراشه و برد مدار چاپی گفت که کارخانه کونشان آن به تدریج از روز چهارشنبه فعالیت خود را از سر می گیرد.

Unimicron که تامین کننده قطعات Apple Inc (AAPL.O) و Intel Corp (INTC.O) است، در گزارشی که به مرکز بورس تایپه ارائه داد، گفت که این کارخانه تولیدات خود را از 2 تا 19 آوریل به حالت تعلیق درآورده است. این سازمان اضافه کرد که “به تدریج بسته به پرسنل محلی و شرایط لجستیکی، فعالیت های کاری خود را از سر می گیرد”.

 

با این حال، شرکت Asia Electronic Material Co Ltd (4939.TWO)، که قطعات لپ‌تاپ، تلفن‌های همراه و دوربین‌های دیجیتال را تولید می‌کند، گفت که کارخانه آن در کونشان همچنان بسته خواهد ماند، زیرا از همان ابتدا گزارش داده بود که تعلیق فعالیت ها تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت. این شرکت اضافه کرد، که درخواست مجوز دولتی برای از سرگیری کار داده است و اجازه تحویل کالا نیز به آن صادرشده است، در حال حاضر تحویل سفارشات را از ذخایر فعلی انجام خواهد داد. این شرکت در گزارش خود به مرکر بورس افزود: پیش بینی می کند با این روند موجود، برخی از سفارشات تا اردیبهشت ماه به تعویق بیفتد.

شرکت سازنده مدار چاپی انعطاف‌پذیر Complex Micro Interconnection Co Ltd (6835.TWO) گفت که برخی از تحویل‌ها تا ماه آینده انجام نمی‌شود و افزود که «قوانین دقیق» مجوز فعالیت های چین را بررسی کرده و برای ازسرگیری تولید اعمال خواهد کرد.

شرکت سازنده دوچرخه Giant Manufacturing Co Ltd (9921.TW) ، نیز اعلام کرد که عملیات تولید دوچرخه برقی Kunshan آن همچنان متوقف است و اضافه کرد: کارگران آن پس از اجازه بازگشایی مجدد، برای جبران کار اضافه کاری می کنند.

وانگ می‌هوا، وزیر اقتصاد تایوان در یک گفتگوی خبری گفت که شرکت‌های تایوانی به آرامی تولید خود را در چین از سر می‌گیرند، اما هنوز مشکلات لجستیکی وجود دارد.
او افزود: «مسلماً در مورد تأثیر زنجیره تأمین، ابهامات زیادی وجود دارد.

 

به نقل از چنگ پینگ، مدیرعامل Delta Electronics Inc (2308.TW)، تامین کننده قطعات برق شرکت هایی مانند Apple و Tesla Inc (TSLA.O)، در رسانه های تایوان روز چهارشنبه خبری منتشر شد که 20 درصد از تولید آوریل تحت تاثیر قرنطینه چین قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر همه سفارشات در دست انجام است، اما مشتریان ما بسیارعجله دارند و هر روز به ما فشار می آورند.

با این حال، اخبار از سرگیری تولید، سهام شرکت تولید کننده مدارات چاپی Unimicron را در معاملات صبح امروز بیش از 4 درصد افزایش داده است و از شاخص گسترده تر (.TWII) که حدود 0.3 درصد افزایش داشت، عملکرد بهتری را نشان می دهد.

 

مطالب بیشتر:


بحران کبود تراشه تا سال2023 ادامه دارد

تمام تولیدات شرکت های تایوانی در چین متوقف شد

طرح جدید ایالات متحده برای تشکیل اتحادیه نیمه هادی‌ها

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

3 + 16 =