تویوتا، سوبارو و مزدا موتور احتراقی جدید با آلایندگی کمتر می سازند!

تویوتا، سوبارو و مزدا موتور احتراقی جدید با آلایندگی کمتر می سازند!

آخرین بروز رسانی: 20 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , , , ,

سه خودروساز بزرگ ژاپنی تویوتا، سوبارو و مزدا برای توسعه موتورهای احتراقی نسل جدید با آلایندگی کمتر و کارایی بالاتر با هم همکاری می کنند.

تویوتا، سوبارو و مزدا قصد دارند با همکاری هم موتورهای احتراقی جدیدی بسازند که کارایی بیشتر و آلایندگی کمتری نسبت به موتورهای فعلی داشته باشد. هدف اصلی آنها از این پیمان مشترک دستیابی به اهداف زیست‌محیطی و ارائه راه حل های پایدار در صنعت حمل و نقل اعلام شد. اما منابع نزدیک معتقدند تمرکز اصلی این همکاری بر روی توسعه موتورهای هیدروژنی، موتورهای بنزینی و دیزلی با راندمان بالاتر است. به احتمال زیاد نتایج این اتحاد مشترک در سال های بعدی منجر به معرفی موتورهای پیشرفته ای می شود که به نوع خود در مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک زیادی خواهد کرد.

تویوتا به همراه دو خودروساز کوچک‌تر ژاپنی یعنی سوبارو و مزدا در بیانیه مشترکی که روز سه‌شنبه منتشر شد، بر توسعه موتورهای جدیدی متناسب با الکتریکی‌سازی صنعت خودرو تأکید کردند.
این سه شرکت در بیانیه خود اعلام کردند: «هدف ما از توسعه این موتورهای جدید، بهینه‌سازی آن‌ها برای ادغام با موتورهای الکتریکی، باتری‌ها و سایر اجزای محرک الکتریکی است». آن‌ها علاوه براین، متعهد به ساخت موتورهایی جمع‌وجورتری شده‌اند که بتواند طراحی خودروهایی با کاپوت‌های کوتاه‌تر را امکان پذیر کند.

تویوتا به لطف عدم استقبال برخی رانندگان از خودروهای برقی، از افزایش محبوبیت خودروهای هیبریدی بنزینی-برقی در بازارهایی مثل آمریکا سود هنگفتی برده است. این شرکت امیدوار است موتورهای جمع‌وجورتری که در مرحله توسعه قرار دارد، با آزاد کردن فضای زیر کاپوت بتواند به بازطراحی چشمگیر بدنه خودروها کمک کند. هیروکی ناکاجیما، مدیر ارشد فناوری تویوتا، روز جمعه در کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: «اگر طراحی جذاب باشد، فروش و سود هم افزایش پیدا می‌کند. در غیر این صورت، کسی آن را نمی‌خرد.»

این بیانیه، جدیدترین نمونه از همکاری نزدیک تویوتا با سوبارو و مزداست. تویوتا حدود یک‌پنجم از سهام سوبارو و تقریبا ۵ درصد از سهام مزدا را در اختیار دارد. این سه خودروساز در بیانیه خود اعلام کردند که تلاش‌هایشان به کاهش کربن‌زدایی در موتورهای احتراقی داخلی کمک خواهد کرد. این روند با سازگار کردن این موتورها با سوخت های جایگزین مانند سوخت‌های الکترونیکی (e-fuels) و سوخت‌های زیستی (biofuels) محقق می شود.

خودروسازان در حال حاضر با استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی در بازارهای جهانی مانند اتحادیه اروپا مواجه هستند. قانون گذاران اتحادیه اروپا در حال تدوین مجموعه‌ای از قوانین با عنوان «یورو ۷» هستند که امیدوارند از سال ۲۰۳۰ برای خودروهای سواری و ون‌ها اعمال شود. هدف نهایی این قوانین، ممنوعیت فروش خودروهای جدیدی است که باعث انتشار CO2 در هوا می شود. این قوانین از سال ۲۰۳۵ به اجرا در می آید. تویوتا از چند طریق به دنبال دستیابی به کربن‌زدایی است. این رویکرد شامل عرضه خودروهایی با نیرو محرکه های مختلف متناسب با نیاز بازارهای جهانی می شود.

در سه ماهه اول سال، تویوتا حدود ۲.۴ میلیون خودرو در جهان فروخته است که حدود دو پنجم آن‌ها ازنوع هیبریدی (بنزینی-برقی) بوده‌اند. سهم خودروهای هیبریدی قابل شارژ، سلول سوختی و تمام برقی فقط ۲.۹ درصد از کل فروش این شرکت را تشکیل می‌دهد. آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره تویوتا در ژانویه گذشته گفت که خودروهای برقی در مجموع به حداکثر ۳۰ درصد از سهم بازار جهانی خودرو دست پیدا می کنند و مابقی بازار همچنان در اختیار خودروهای هیبریدی، سلول سوختی هیدروژنی و خودروهای بنزینی باقی می ماند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

7 − 2 =