رونمایی از خودروی برقی ارزان قیمت هیوندای INSTER

رونمایی از خودروی برقی ارزان قیمت هیوندای INSTER

آخرین بروز رسانی: 26 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , , ,

خودروساز ژاپنی قصد دارد به زودی از یک مدل خودروی برقی ارزان قیمت با عنوان ” INSTER” رونمایی کند. یک خودروی اقتصادی با دسترسی محدود!

 سازندگان خودروی برقی ماهی نیست که با عرضه یک خودروی لوکس ما را شگفت زده نکرده باشند. اما، در این میان جای خودروهای برقی ارزان تر قیمت واقعا خالی است! این شکاف را شرکت هیواندای می خواهد با عرضه یک خودروی برقی ارزان تر پر کند. این شرکت ژاپنی قصد دارد در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل بوسان کره جنوبی از یک خودروی جمع و جور اقتصادی با نام “اینستر” رونمایی کند.
به نظر می رسد هیوندای استراتژی خود را از تولید خودروهای لوکس برقی به سمت خودروهای برقی ارزان تر تغییر داده است. نام خودروی جدید INSTER است که از ترکیب دو کلمه ” intimate” به معنای صمیمی و ” innovative” به معنای نوآورانه الهام گرفته شده است. البته این نام ما را به یاد خودروی قدیمی هیوندای ولوستر می اندازد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی هیوندای، اینستر یکی از کوچک‌ترین خودروهای برقی است که Hyundai تا به حال تولید کرد. اما با این حال، این خودرو فناوری‌ها و امکانات بیشتری نسبت به آنچه که خریداران از این کلاس انتظار دارند، ارائه می دهد. هیوندای براساس تست WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) که استاندارد سنجش مصرف سوخت و آلایندگی در اروپاست، حداکثر مسافتی که خودروی ارزان قیمت می تواند در یک ساعت طی کند را، 355 کیلومتر اعلام کرد. این مسافت در تست استاندارد ایالات متحده احتمال دارد به 320 کیلومتر کاهش پیدا کند.

اطلاعات زیادی در مورد مشخصات فنی اینستر منتشر نشد. اما از روی تصاویر اولیه می توان به طراحی جالب آن پی برد. چراغ‌های جلویی دو تکه هستند که بخش بالایی آن‌ها باریک و افقی است و بخش پایینی آن بزرگ و گرد طراحی شد. چراغ‌های عقب با نمای پیکسلی خودروی هیوندای مدل IONIQ 5 فرقی ندارد. البته از نظر نمای کلی، این خودرو شباهت هایی هم با مدل هیوندای Venue بنزینی نشان می دهد.

به نظر می رسد این خودروی ارزان قیمت برای فروش در بازار آمریکا طراحی نشد. این شرکت مدل جدید را نسخه برقی مدل کاسپر می داند که در حال حاضر فقط در بازار کره جنوبی عرضه می شود. خودروی هیوندای کاسپر نسبت به محصولات دیگری که در آمریکا فروخته می شود ابعاد کوچتری دارد. از آنجایی که خریداران آمریکایی بیشتر به خرید خودروهای شاسی بلند علاقه مند هستند، بعید است که به این بازار راه پیدا کند.

در حال حاضر، خودروی الکتریکی هیوندای کنا(Hyundai Kona) یکی از ارزان ترین خودروهای برقی جدیدی است که در بازار های بزرگی مانند ایالات متحده عرضه می شود. قیمت پایه خودرو مدل SE با ظرفیت باتری 6.48 کیلووات‌ساعت و حداکثر سرعت 320 کیلومتر از 34,050 هزار دلار آغاز می‌شود. قیمت مدل الکتریکی Kona در حال حاضر نسبت به خودروهای برقی سطح ابتدایی مانند فولکس‌واگن ID.4 و کیا Niro EV ارزان‌تر است. خودروی نیسان لیف مدل S با باتری 40 کیلووات ساعتی و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتری یکی دیگر از خودروهای برقی ارزان موجود در بازار به حساب می آید.

به نظر می رسد با توجه به رکود اقتصادی جهانی سازندگان خودرو به سمت تولید خودروهای ارزان قیمت تر تغییر مسیر دهند. بنابراین، در آینده نزدیک شاهد عرضه خودروهای برقی ارزان تری در بازار خواهیم بود. Kia یکی از بزرگترین خودروسازان آمریکایی هم قصد دارد خودروی شاسی بلند جمع و جوری تحت نام EV3 در سال 2025 روانه بازار کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

شانزده + 11 =