خودروی برقی اسپرت GT Piech بلاخره رونمایی شد!!

خودروی برقی اسپرت GT Piech بلاخره رونمایی شد!!

آخرین بروز رسانی: 26 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , , , ,

شرکت خودروسازی پیچ اتوموتیو بلاخره بعد از پنج سال موفق شد خودروی برقی اسپرت GT Piech را به مرحله تولید برساند.

استارتاپ سوئیسی Piëch Automotive به تازگی از نسخه جدید خودروی مفهومی تمام برقی GT خود که در سال 2021 معرفی شده بود، را رونمایی کرد. پیچ اتوموتیو بیشتر از پنج سال بود که روی ساخت این خودروی برقی تمرکز کرد. نسل جدید خودروی اسپرت، از طراحی تیزتر و نیرومحرکه‌ای به مراتب قدرتمندتری استفاده می کند.

سازنده سوئیسی اولین بار در نمایشگاه ماشین ژنو 2019 از کانسپت اولیه خودروی GT با عنوان Mark Zero رونمایی کرد. دو سال بعد نسخه اصلاح شده ی آن منتشر شد. این طراحی ترکیبی از خودروهای گرند تورر(Grand Tourer) یا همان GT خودروسازان مشهوری نظیر استون مارتین و پورشه بود. خودروهای GT ظاهر لوکس، قدرت و سرعت بالایی دارند تا رانندگی در مسافت های طولانی را برای سرنشینان لذت بخش تر کنند. هدف سازنده در ابتدا، حفظ استایل خودروهای لوکس قدیمی و مجهز کردن آنها به موتورهای برقی با توان 600 اسب بخار بود. اما کانسپت اولیه آن هرگز به مرحله تولید نرسید. اما پیچ نا امید نشد ودست از تلاش برنداشت!

جدیدترین نسخه خودروی مفهومی GT Piëch، شکل و ابعادی مشابه نسخه‌ی 2021 دارد اما، خطوط تیز و ویژگی‌های مهمی دارد که آن را از مدل های قبلی متمایز می کند. در نگاه اول هر بیننده ای مجذوب طراحی و نمای ظاهری این خودرو می شود. چراغ‌های جلوی بسیار باریک، خطوط شیب‌دار و ظریف سقف و نمای پشتی زاویه‌داری که به خودرو ظاهری اسپرت و پویا می بخشد. در حال حاضر تنها یک مدل واقعی از خودروی GT ساخته شد. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد فضای داخلی آن منتشر نشد. این خودروی اسپورت چهار صندلی: دو صندلی در ردیف جلو و دو صندلی در ردیف پشتی با قابلیت تاشو است. از لحاظ مشخصات فنی هم خودروی GT جدید هم تغییراتی نسبت به مدل های مفهومی قبلی کرده است. سیستم محرکه آن را دو موتور الکتریکی یکی در قسمت جلو و یکی در قسمت عقب تشکیل می دهد تا بتواند نیرو محرکه تمام چرخ (All-Wheel Drive) را برای خودروها فراهم کند. هر کدام از این موتورها به تنهایی می توانند 503 اسب بخار و 406 پوند/فوت گشتاور تولید کند. مجموع خروجی هر دو موتور به بیش از 1000 اسب بخار قدرت و 800 پوند گشتاور می رسد.

طبق ادعای سازنده، این خودرو به لطف چنین قدرتی می تواند در عرض 6.2 ثانیه سرعت خود را از حالت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. بنابراین از لحاظ عملکرد فرقی با خودروی پورشه تایکان توربو S ندارد. حداکثر سرعت آن هم به 301 کیلومتر بر ساعت می رسد که با سرعت تایکان توربو GT برابری می کند. نیروی محرکه‌ی این خودرو از یک باتری 90 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. این باتری با یک بار شارژ کامل مسافتی به طول 502 کیلومتر را طی می کند. این مقدار مسافت برای یک خودروی اسپرت قابل قبول است. اما این عدد بر اساس استاندارد تست اروپایی WLTP به دست آمده که نسبت به استانداردهای آمریکا کمی اغراق‌آمیز به نظر می رسد.

از ویژگی‌های جالب دیگر این مدل مفهومی، وجود یک جعبه‌دنده‌ی دوحالته (ضروری نیست) و قابلیت کنترل مستقل هر چرخ است. رآ استارک راجسیچ و آنتون پیچ(پسر فردیناند پیچ، مدیرعامل سابق گروه فولکس‌واگن ) مدیرعامل Piëch قصد دارند برای تولید انبوه این خودرو با مدیر اجرایی سابق مرسدس- AMG همکاری کنند. طبق برنامه زمانبندی شرکت سازنده این خودروی اسپرت باید تا سال 2028 آماده عرضه به بازارهای جهانی شود. قیمت پایه ای که برای آن در نظر گرفته شد حدود 200 هزار دلار است.

یک شرکت اروپایی مسئولیت مونتاژ کوپه اسپرت Piech GT را بعهده دارد. قرار است به طور متوسط سالانه 1200 از این دستگاه تولید شود. کشورهای چین، آمریکا و اروپا از بازارهای اصلی آن برای عرضه به حساب می آیند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

هفده − 13 =