خودروی برقی چینی

برگزاری اولین نمایشگاه خودروهای برقی BYD در عربستان!

برگزاری اولین نمایشگاه خودروهای برقی BYD در عربستان!

آخرین بروز رسانی: 20 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , ,

شرکت BYD از اولین نمایشگاه خودروهای برقی خود در پایتخت عربستان رونمایی کرد.

بزرگترین خودروساز چینی از غفلت آمریکا در بازار عربستان نهایت بهره را برد. شرکت BYD به تازگی از اولین نمایشگاه خودروی برقی خود در ریاض رونمایی کرد. این نمایشگاه به ضرر آمریکا و به نفع شرکت BYD تمام شد.

ایالات متحده با وجود آن که در توسعه و ترویج خودروهای برقی پیشرو بوده است اما، از بازارهای کشورهای در حال توسعه نسبت به رقبای چینی عقب مانده است. دولت عربستان سعودی با افتتاح اولین نمایشگاه BYD در ریاض، گامی بلند در جهت اتخاذ این فناوری برداشته است.

تعرفه های گمرکی سنگین آمریکا مانع از ورود BYD به بازار خودروی این کشور شد. اما، آنها تصمیم گرفتند این ضرر را با حضور در بازارهای دیگری مانند عربستان جبران کنند. ریاض شرایط لازم برای شکوفایی و پیشرفت خودروساز چینی را دارد. به همین علت آنها علاقه مند شدند شانس خود را در این بازار امتحان کنند. نمایشگاه BYD که در ریاض پایتخت عربستان برپا شد شامل قسمت های مختلفی نظیر معرفی فناوری های پیشرو، محصولات و یک مرکز خدمات پس از فروش می شود.

در مراسم افتتاحیه، شرکت‌کنندگان این فرصت را داشتند تا از نزدیک با سه خودروی کاملا برقی BYD Han، 3BYD ATTO (یا Yuan PLUS) و BYD Seal آشنا شوند و آن‌ها را تست کنند.البته به غیر از این خودروها، دو مدل خودروی هیبریدی با قابلیت شارژ Qin PLUS و Song PLUS هم وجود داشت که علاقه مندان می توانستند رانندگی با آنها را امتحان کنند.

ورود قدرتمند BYD به بازار خودروی برقی عربستان، در زمانی بسیار مناسب و همسو با اهداف دولت عربستان برای دستیابی به سهم ۳۰ درصدی خودروهای برقی جدید در کشور صورت می گیرد. برای رسیدن به این هدف مشترک، BYD با شرکت الفطیم برای توسعه اکوسیستم حمل و نقل پاک همکاری می کند. دولت ریاض قصد دارد با یک تیر دو نشان بزند: اول این که سوخت پاک را جایگزین سوخت های فسیلی کند  و دوم صنعت خودروسازی داخلی خود را ارتقا دهد.

BYD  با ارائه طیف کاملی از خودروهای برقی باکیفیت و قیمت مناسب، می‌تواند نقش مهمی در تحقق این هدف ایفا کند. همکاری BYD با شرکت الفطیم به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های بازرگانی عربستان، زمینه را برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم برای خودروهای برقی از جمله ایستگاه‌های شارژ فراهم خواهد کرد.

علاقه‌مندی زیاد سعودی‌ها به خودروهای برقی BYD

تحقیقات اخیر مرکز Ipsos نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از مصرف‌کنندگان سعودی به خاطر فناوری پیشرفته‌ی BYD جذب این برند شده‌اند و علاقه‌ی زیادی به آن نشان داده اند. ورود این برند به بازار بسیار پرسود عربستان، می تواند پیامدهای منفی تحریم اقتصادی آمریکا علیه شرکت های بزرگ فناوری چین را را تا حد زیادی کاهش دهد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

پنج × دو =