ادغام هوش مصنوعی Gemini با ChatGPT در iOS 18!

ادغام هوش مصنوعی Gemini با ChatGPT در iOS 18!

آخرین بروز رسانی: 13 تیر 1403توسط برچسب‌ها: , ,

اپل قصد دارد همکاری های خود را با شرکت های ارائه دهنده خدمات هوش مصنوعی افزایش دهد.

اپل در رویداد قبلی از چت بات هوش مصنوعی OpenAI در نسخه بروز رسانی iOS18 رونمایی کرد. اما به نظر می رسد این اقدام نتوانست تیم کوک و گروهش را راضی نگه دارد. آنها در اقدام جدید قصد دارند با ارائه چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتر جایگاه خود را در بازار حفظ کنند. در واقع این شرکت می خواهد با ارائه قابلیت های بیشتر هوش مصنوعی به کاربران حق انتخاب و استفاده از چند مدل هوش مصنوعی را بدهد. به همین علت مدیران شرکت تصمیم گرفتند چت بات Gemini گوگل را با ChatGPT شرکت OpenAI ادغام کند. این خبر به احتمال زیاد در مراسم رونمایی از سری آیفون16 که سپتامبر آینده برگزار می شود، عمومی خواهد شد.

چت بات Gemini گوگل

جمنی (Gemini) که تا قبل از این به بارد (Bard) شهرت داشت، یک مدل زبانی بزرگ (LLM) توسعه‌یافته است. این مدل هوش مصنوعی می تواند کارهای مختلفی مانند نوشتن متن، ترجمه متون، پاسخ به سوالات کاربران و حتی تولید کدهای برنامه نویسی را به راحتی انجام دهد.

اپل به طور معمول از محصولات و سرویس‌های اختصاصی خود در اکوسیستم آیفون استفاده می‌کند. اما به نظر می رسد این رویکرد در حال تغییر است. کاربران آیفون با ادغام جِمینی، احتمالا به قابلیت‌های جدید و متنوعی در حوزه‌ی هوش مصنوعی دسترسی پیدا خواهند کرد. حق انتخاب برای کاربران، یک ویژگی مهم به حساب می‌آید و اپل با این کار رضایت مشتریان خود را می‌تواند بالاتر ببرد. در کنار این اقدام ها، آنها فرصت کافی برای توسعه‌ی پلتفرم هوش مصنوعی خود معروف به (Apple Intelligence) را پیدا خواهند کرد. نکته جالب تر این که اپل با معرفی ویژگی‌های پولی در آینده می خواهد از Apple Intelligence درآمد داشته باشد. اما این هدف در بلند مدت می تواند قابل دستیابی باشد. پاییز امسال ما شاهد عرضه مرحله اول Apple Intelligence در دستگاه های آیفون و مک خواهیم بود.

علیرغم علاقه اپل به ادغام مدل های مختلف هوش مصنوعی، موارد استثنایی هم وجود دارد. طبق گزارش اخیر مجله وال استریت ژورنال اپل مذاکره هایی با متا برای ادغام چت بات Lama داشت. اما گورمن معتقد است که اپل “علاقه ای به آن ندارد” و به خاطر ارائه خدمات بهتر OpenAI، Google و Anthropic نام آن را از لیست خود حذف کرد.

به گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال بررسی توافق با شرکت هوش مصنوعی دیگری به نام «آنتروپیک» است که آمازون از آن حمایت می کند. با این حال، به نظر می‌رسد اولویت با ادغام گوگل جِمینی باشد. البته استفاده از چت بات های شخص ثالث ابهاماتی را هم از نظر چگونگی حفظ حریم خصوصی کاربران ایجاد می کند. افراد زیادی با این تصمیم اپل مخالفت کردند. ایلان ماسک تیم کوک را تهدید کرد که استفاده از گوشی های آیفون را برای کارمندان خود در تمامی شرکت ها ممنوع اعلام می کند. به همین علت کارشناسان معتقدند Apple باید زودتر پلتفرم Apple Intelligence را راه اندازی کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

شانزده + هفده =