ایلان ماسک اپل را تهدید به تحریم کرد!!!

ایلان ماسک اپل را تهدید به تحریم کرد!!!

آخرین بروز رسانی: 26 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , , , ,

ایلان ماسک اعلام کرد که اگر اپل بخواهد چت بات OpenAI را در سیستم عامل iOS18 ادغام کند، به کارکنان کلیه شرکت های تحت مالکیتش اجازه استفاده از دستگاه های ساخت این شرکت را نمی دهد.

ایلان ماسک ایکس

میلیارد پرحاشیه در واکنش به خبر ادغام فناوری هوش مصنوعی OpenAI در سیستم عامل اپل به کوپرتینویی ها هشدار داد که در صورت صحت این موضوع؛ استفاده از تمامی دستگاه های ساخت آنها را برای کارکنان خود ممنوع می کند.

مدیرعامل تسلا علت این تصمیم را به نگرانی های موجود در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران نسبت داد. او با انتشار توییتی نوشت:” اگر اپل OpenAI را در با سیستم‌عامل خود ادغام کند، من بلافاصله تمام محصولات اپل را از شرکت‌هایم ممنوع می‌کنم. این یک خطر امنیتی بزرگ و غیرقابل قبول به حساب می آید.”

موضع گیری تند ماسک بار دیگر تنش های موجود بین ثروتمندترین مرد جهان با شرکت اپل را تشدید می کند. او قبل از این هم از Apple به علت اتخاذ سیاست های حفظ حریم خصوصی و محدودیت های توسعه دهندگان در پلتفرم اپ استور انتقاد کرده بود.

هنوز اپل هیچ واکنشی به تهدید ماسک نشان نداد. اما، این موضوع می‌تواند برای اپل در ترویج و فروش محصولات خود بین طرفداران و مشتریان ماسک چالش هایی ایجاد کند.

 

ایلان ماسک در حال حاضر مدیرعامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا (Tesla)،شرکت فضایی اسپیس‌ایکس (SpaceX) ، شرکت رسانه اجتماعی ایکس (X)، شرکت سازنده تراشه مغزی نورالینک است. او در ادامه پست خود نوشت افزود: « کارمندان از این پس مجبور می شوند تمامی دستگاه‌های اپل خود را در قفسی فلزی مخصوصی که امواج الکترومغناطیس را مسدود می‌کند، در بخش نگهبانی تحویل بدهند..»

تیم کوک روز گذشته از مجموعه جدید قابلیت های هوش مصنوعی نرم افزار و ادغام آن با برنامه های دیگر در رویداد WWDC 2024 رونمایی کرد. اپل مدعی شد که بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی آن به طور مستقیم روی دستگاه کاربر به جای ارسال داده‌ها به سرورهای ابری، پردازش می‌شوند. این اتفاق به این معنی است که اطلاعات شخصی کاربران تا حد زیادی در دستگاه اصلی باقی می‌ماند و از خطراتی مانند افشا یا سوء استفاده در امان می ماند.

ایلان ماسک هوش مصنوعی اپل را زیر سوال برد

ایلان ماسک در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) گفت: «وقتی اپل توانایی ساخت هوش مصنوعی اختصاصی خود را ندارد. این شرکت چطور می تواند ادعا کند که OpenAI از امنیت و حریم خصوصی کاربران محافظت خواهد کرد!»

به گفته بن باجارین، مدیرعامل شرکت مشاوره Creative Strategies، بعید به نظر می‌رسد کسی از رویکرد ایلان ماسک پیروی کند. اپل سعی دارد به مردم نشان دهد که «فضای ابری اختصاصی» می تواند به اندازه نگهداری داده‌ها روی دستگاه امن باشد.

اپل و ابهامات امنیتی: ادعاها و حقایق

یکی از کارشناسان امنیت اطلاعات در مورد استفاده از فضای ابری خصوصی می گوید:” اپل سعی دارد این موضوع را بین کاربران جا بیندازد که وقتی داده‌ها از دستگاه خارج می شوند به یک فضای ابری اختصاصی می روند . در این بخش همان اطلاعات کاربران را از طریق پنهان کردن مشخصات و فعالسازی دیوار آتش محافظت می کنند. در واقع، اپل هیچ وقت این اطلاعات را به صورت واقعی نمی بیند.”

او در بخش دوم توضیحات خود به درگیری‌های ایلان ماسک با OpenAI اشاره می کند:”ایلان ماسک اوایل ماه مارس علیه مدیرعامل OpenAI و شرکتی که سال ۲۰۱۵ در تأسیس آن نقش داشت، شکایت کرده بود. او مدعی شد که آنها از مأموریت اصلی این شرکت دانش بنیان که توسعه‌ی هوش مصنوعی به نفع بشریت است، فاصله گرفتند.

البته ماسک تسلیم شد و یک شرکت جدید با نام xAI برای رقابت با OpenAI راه اندازی کرد. هدف اصلی او، ارائه یک چت بات محبوب بود که بتواند جایگزین ChatGPT شود. ارزش شرکت xAI با جذب سرمایه 6 میلیارد دلاری در آخرین دوره مالی به 24 میلیارد دلار رسید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

سه × 4 =