هوش مصنوعی نسل بعدی OpenAI در راه است!

هوش مصنوعی نسل بعدی OpenAI در راه است!

آخرین بروز رسانی: 20 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: ,

شرکت OpenAI آموزش نسل بعدی هوش مصنوعی را کلید زد.

این شرکت در کنار آموزش چت بات جدید یک کمیته امنیتی را برای ارائه مشاوره به هیئت مدیره در شرایط بحرانی تشکیل داد. مدت زیادی از رونمایی چت بات جدید GPT-4o نگذشته است. این چت بات از امکانات بیشتری نسبت به مدل های قبلی برخوردار است. به نظر می رسد سازنده ChatGPT خود را برای عرضه یک مدل پرچم دار از ربات چت آماده می کند.

براساس بیانیه رسمی OpenAI ، مدل جدید قابلیت های پیشرفته تری نسبت به نسل های قبلی دارد. هدف اصلی سازنده آن از توسعه ربات های چت دستیابی به یک هوش جامع هوش مصنوعی معروف به AGI است. چت بات های AGI در واقع نوعی از هوش مصنوعی هستند که عملکردی شبیه به مغز انسان دارند. قبل از انتشار این خبر، آلتمن مدیرعامل شرکت اعلام کرده بود که مدل زبانی GPT-5 مانند یک مغز انسان عمل می کند. به احتمال زیاد مدل بعدی تحت عنوان دیگری عزضه خواهد شد.

هوش مصنوعی جدید OpenAI و کمیته ایمنی

همان طور که در بخش ابتدای مقاله اشاره کردیم، OpenAI قصد دارد در کنار آموزش ربات چت جدید یک کمیته ای برای تحقیق در مورد ارزیابی عملکرد و خطرات ناشی از آن و فناوری های بعدی تشکیل دهد. مهم ترین مسئولیت این کمیته ارزیابی موراد امنیتی OpenAI در طول 90 روز آینده است. در انتهای زمانبندی اعلام شده این کمیته باید راهکارهای امنیتی خود را به هیئت مدیره ارائه دهد.

به گفته این شرکت، کمیته ایمنی جدید باید روی بهبود قوانین و فرایندهای امنیتی کار کند. این کمیته از سم آلتمن و اعضای هیئت مدیره و کارشناسان فنی تشکیل می شود. OpenAI با انجام این اقدامات می خواهد جایگاه خود را به عنوان پیشرو در صنعت هوش مصنوعی محکم کند. البته این تصمیم ها با مخالفت هایی هم همراه است. بعضی از منتقدان سیاست های شرکت معتقدند این فناوری مرتب خطرناک تر می شود. به عنوان نمونه: انتشار محتواهای نادرست، افزایش بیکاری بشریت را تهدید می کند. هنوز معلوم نیست شرکت‌های فناوری چه زمانی به هوش جامع مصنوعی دست پیدا می کنند. با این‌حال چند ماهه اخیر غول های فناوری دنیا مانند OpenAI، گوگل، متا و مایکروسافت در حال بهبود مدل‌های هوش مصنوعی خود هستند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

پنج × 3 =