برگزاری رویداد موتور جستجوی ChatGPT لغو شد!

برگزاری رویداد موتور جستجوی ChatGPT لغو شد!

آخرین بروز رسانی: 9 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , ,

مدیرعامل شرکت معروف OpenAI اعلام کرد که در رویداد روز دوشنبه فقط به روز رسانی های جدید چت بات ها منتشر خواهد شد.

خبر انتشار یک موتور جستجوگر مبتنی بر هوش مصنوعی از روز گذشته با انتشار گزارشی در خبرگزاری رویترز قوت گرفت. رویترز در این گزارش مدعی شد که OpenAI قصد دارد در رویداد روز دوشنبه یعنی فردا 13 مه که یک روز قبل از رویداد I/O گوگل برگزار می شود از موتور جستجوی ChatGPT رونمایی کند.

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI با اعلام رسمی تاریخ دقیق این رویداد ادعای عرضه یک موتور جستجوگر جدید را رد کرد و گفت که در این مراسم فقط بروزرسانی های مهمی برای چت بات های ChatGPT و GPT-4 عرضه خواهد شد. آلتمن با انتشار یک پست جدید در پلتفرم ایکس نوشت:”ما قصد عرضه GPT-5 یا یک موتور جستجوگر جدید را نداریم. اما تیم ما سخت مشغول کار روی یک محصول جدید هستند که فکر می کنیم با استقبال زیاد مردم مواجه شود.”

حساب رسمی شرکت OpenAI در پلتفرم ایکس هم با انتشار یک پست جدید زمان برگزاری این رویداد را ساعت 20:30 روز دوشنبه به وقت ایران اعلام کرد. در این مراسم آپدیت بزرگ ChatGPT و GPT-4 به نمایش در خواهد آمد.

عرضه موتور جستجوی ChatGPT لغو شد

روز قبل بازار شایعات مربوط به موتور جستجوگر جدید ChatGPT داغ بود. اما سازنده و مدیرعامل آن با انتشار توییت های جداگانه آنها را رد کردند. اما، آیا پرونده محصول جدید OpenAI برای همیشه بسته می شود؟!

به نظر می رسد شرکت دانش بنیان تحت حمایت مایکروسافت روی یک موتور جستجوگر خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی سخت مشغول کار است. اما زمان رونمایی آن مشخص نیست! طبق گزارش منابع نزدیک به این شرکت این موتور قابلیت جستجو در وب و نمایش منابع مربوط به نتایج را دارد. به علاوه، پیش بینی می شود توانایی پشتیبانی از موتور جستجوی Bing مایکروسافت را هم داشته باشد. یکی از دلایل اصلی آن هم، اقدام OpenAI برای استخدام گسترده مهندسان گوگل است. آنها قصد دارند از تیم فنی گوگل  برای توسعه محصول جدید استفاده کنند.

چت بات GPT-5 قرار است جایگزین مدل زبانی GPT-4 شود. به احتمال زیاد عرضه آن تا اواخر امسال صورت می گیرد. این هفته صنعت هوش مصنوعی شاهد برگزاری رویدادهای مهمی خواهد بود. سه شنبه همین هفته کنفرانس سالانه I/O گوگل برگزار خواهد شد. در این مراسم هم شاهد رونمایی از چندین محصول مختلف در زمینه I/O خواهیم بود.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهار × 5 =