روش جدید درمان چاقی با استفاده از نانو مواد!

روش جدید درمان چاقی با استفاده از نانو مواد!

آخرین بروز رسانی: 12 آذر 1401توسط برچسب‌ها: , , ,

محققان دانشگاه کلمبیا به تازگی کشف کردند که نانوموادهایی با بار مثبت می توانند توده های چربی را در هر نقطه از بدن هدف قرار دهند و از بین ببرند.

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک؛ مهندسان دانشگاه کلمبیا و مرکز پزشکی ایروینگ دانشگاه(CUIMC) دریافتند که می‌توان از نانومواد با بار مثبت برای از بین بردن توده های چربی در هر نقطه از بدن استفاده کرد. در واقع، این مواد می توانند چربی های ناحیه شکم یا چربی های زیر پوستی (چربی احشایی) را هدف قرار دهند. چربی های احشایی باعث ایجاد چانه، چربی بازو و نواحی دیگر می شود.

محققان در این مطالعه از یک نانو مواد با بار مثبت به نام PAMAM نسل 3 (P-G3) استفاده کردند. آن ها این مواد را در محیط آزمایشگاه به موش های چاق تزریق کردند. بعد از تزریق، این نانو مواد به سرعت در سراسر بافت بدن موش پخش شد. محققان متوجه شدند که این مواد به طور خاص چربی احشایی را مورد هدف قرار گرفته اند. ماده P-G3 روند ذخیره‌سازی لیپید را در سلول‌های چربی قطع کرد و موش‌ها توانستند وزن کم کنند. نقش P-G3 برای خنثی کردن پاتوژن‌های با بار منفی مانند بقایای DNA/RNA و در نهایت، کاهش التهاب شناخته شده است.

لی کیانگ، دانشیار آسیب‌شناسی و زیست‌شناسی سلولی دانشگاه CUIMC، گفت: ” من فکر می‌کنم استراتژی جدید مسیری را برای کاهش سالم‌تر و ایمن‌تر چربی بدن باز می‌کند. رویکرد ما نمونه مشابهی ندارد و از رویکردهای دارویی یا جراحی بسیار مناسب تر است. ما در این مطالعه از بار کاتیونی برای جوان سازی سلول های چربی سالم استفاده کردیم، روشی که هیچ کس تا این لحظه برای درمان چاقی از آن استفاده نکرده است.”

نتایج این مطالعه به تازگی در مجله Nature Nanotechnology و Biomaterials منتشر شده است.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهار × دو =