آغاز فاز انسانی کاشت تراشه های مغزی Neuralink در بیماران!

آغاز فاز انسانی کاشت تراشه های مغزی Neuralink در بیماران!

شرکت Neuralink مرحله فاز انسانی کاشت تراشه های مغزی را بیماران آسیب دیده نخاعی آغاز کرد.

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ استارتاپ تراشه مغزی ایلان ماسک کارآفرین میلیاردر Neuralink روز سه شنبه اعلام کرد که هیئت بازبینی شرکت مجوز اولین آزمایش بالینی ایمپلنت های مغزی را در بیماران فلج نخاعی دریافت کرد.

بیمارانی که براثر آسیب نخاعی از ناحیه گردن یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک فلج شده اند، واجد شرایط ثبت نام در این مطالعه بالینی هستند. اما هنوز معلوم نیست چه تعداد افراد می توانند در این کارآزمایی شرکت کنند. طول دوره این مطالعه شش سال اعلام شده است.

Neuralink اعلام کرد:”ما در این مطالعه از یک ربات هوشمند برای کاشت ایمپلنت رابط مغز و کامپیوتر (BCI) در ناحیه ای از مغز که مسئولیت کنترل حرکت را بعهده دارد، استفاده می کنیم. این تراشه به افراد قدرت حرکت دادن مکان نمای ماوس یا صفحه کلید را با استفاده از افکار می دهد.”

طبق گفته کارمندان فعلی و سابق، این شرکت اوایل امیدوار بود که بتواند مجوز کاشت دستگاه برای 10 بیمار را دریافت کند. اما، حالا از سازمان غذا و دارو ایالات متحده تقاضای مجوز برای بیماران کمتری را کرده است. هنوز معلوم نیست FDA قصد دارد مجوز را برای چه تعداد بیماری صادر کند! ماسک اهداف بزرگی برای استارتاپ Neuralink در سر دارد. او تصمیم دارد تراشه های مغزی شرکت را برای درمان بیماری هایی مانند چاقی، اوتیسم، افسردگی و اسکیزوفرنی توسعه دهد.

ماه مه سال 2023 این شرکت با انتشار بیانیه ای در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که از FDA مجوز انجام اولین کارآزمایی بالینی در نمونه های انسانی را دریافت کرده است. تا قبل از آن، شرکت فقط مجوز انجام آزمایش روی نمونه های حیوانی را دریافت کرده بود. کارشناسان معتقدند حتی اگر نتایج فاز انسانی کاشت تراشه های مغزی BCI موفقیت آمیز باشد، بازهم حداقل ده سال طول می کشد که این استارتاپ مجوز استفاده تجاری این روش درمانی را دریافت کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

16 + 18 =