ایمپلنت خنک کننده اعصاب می تواند جایگزین مسکن های اعتیاد آور شود

ایمپلنت خنک کننده اعصاب می تواند جایگزین مسکن های اعتیاد آور شود

آخرین بروز رسانی: 11 تیر 1401توسط برچسب‌ها: , , , ,

ایمپلنت خنک کننده اعصاب می تواند درد را کاهش داده و نیاز به مسکن های اعتیاد آور را از بین ببرد. این دستگاه حاوی یک خنک کننده مایع است که در یک مکان خاص روی عصب کار می کند و درد را در این فرآیند بی حس می کند. برای آشنایی بیشتر با این ایمپلنت تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

محققان یک ایمپلنت انعطاف پذیری شاختند که قادر است درد بیماران را تسکین دهد. این دستگاه که ” تغییردهنده بازی” نامیده می شود، ایمپلنتی محلول در آب و زیست سازگار است که می‌تواند جایگزینی برای مسکن‌ها باشد و نیاز به داروهای اعتیادآور را از بین ببرد. ایمپلنت با پیچاندن اطراف اعصاب برای خنک کردن منطقه، می تواند عصب را بی حس کند و سیگنال های درد به مغز را مسدود کند و درد را تسکین دهد. کاربران می توانند ایمپلنت را از طریق یک پمپ خارجی فعال کنند و در عین حال شدت میزان خنک کنندگی آن را کنترل کنند.

فناوری که محققان در اینجا از آن استفاده کردند، شباهت‌های بسیار زیادی با مکانیسم‌هایی دارند که باعث می‌شوند انگشتان شما در هنگام سردی بی‌حس شوند. راجرز، محقق این تحقیق افزود: این ایمپلنت با روشی قابل برنامه ریزی، به طور مستقیم و به صورت موضعی در اعصاب هدف، حتی آنهایی که در اطراف بافت های نرم هستند، اثر بخشی دارد.

این دستگاه که توسط تیمی از محققان به رهبری دانشگاه نورث وسترن ساخته شده است، بر اساس اصول ساده تبخیر کار می کند. به معنای دیگر، حاوی یک خنک کننده مایع است که در یک مکان خاص روی عصب کار می کند و درد را در این فرآیند بی حس می کند.

 

دکتر متیو مک ایوان، یکی از نویسندگان این مطالعه، توضیح داد: «هنگامی که شما یک عصب را خنک می کنید، سیگنال هایی که از طریق عصب عبور می کنند کندتر و کندتر می شوند؛ در نهایت به طور کامل متوقف می شوند. او توضیح داد که این دستگاه اعصاب محیطی را هدف قرار می دهد که مسئول انتقال محرک های حسی به مغز از جمله درد هستند.

در حالی که خنک‌سازی می‌تواند تسکین درد را برای بیمار ثابت نگه دارد، راجرز خاطرنشان کرد که خنک‌سازی بیش از حد نیز می‌تواند به عصب و بافت‌های اطراف آن آسیب برساند. بنابراین، مدت و دمای خنک‌سازی باید دقیقاً کنترل شود. راجرز افزود: با نظارت بر دما روی عصب، سرعت جریان را می توان به طور خودکار تنظیم کرد تا نقطه درد را به روشی برگشت پذیر و ایمن مسدود کند.

محققان بر این باورند که این ایمپلنت می تواند برای بیمارانی که نیاز به انجام جراحی های معمول دارند یا پس از قطع عضو که نیاز به داروهای بعد از عمل دارند، ارزشمند باشد. علاوه بر این، به طور بالقوه می تواند جایگزین مواد افیونی شود که به طور موثری درد را تسکین می دهند، اما همچنین برای بیمارانی که به دنبال کنترل درد خود با دارو می باشند، بسیار اعتیاد آور هستند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهار × 1 =