پروژه راه آهن زیرآبی چین به آمریکا

پروژه راه آهن زیرآبی چین به آمریکا

آخرین بروز رسانی: 17 خرداد 1400توسط برچسب‌ها: , , ,

هفت سال پیش پروژه ی عظیم تحت عنوان راه آهن زیرآبی چین به آمریکا معرفی شد که قصد داشت ،طبق برنامه ریزی با خط ریلی زیر آب چین را به ایالات متحده متصل کند.

اکنون با های فن تک همراه شوید تا بدانید سرنوشت این پروژه بلند پروازانه چه شد؟
هفت سال پیش، در سال در سال ۲۰۱۴ گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه چین “در حال بحث” در مورد ساخت یک خط ریلی سریع السیر است که از شمال شرقی پکن به طول 13هزار کیلومتر از طریق سیبری طی می کند ، و سپس 124 مایل (200 کیلومتر) را در زیر آب به آلاسکای آمریکا متصل میشود. این طرح بلند پروازانه – که در آن زمان توسط خبرگزاری های زیادی گزارش شده است – شبکه راه آهن سریع السیر چشمگیر چین را تقویت می کند و تجارت بین چین ، روسیه ، کانادا و ایالات متحده را افزایش می دهد.
در حال حاضر ، به نظر می رسد هیچ برنامه فوری برای پیشبرد پروژه ریلی وجود ندارد ، پروژه ای که می تواند از آلاسکا عبور کند و همچنین از طریق کانادا قبل از رسیدن به ایالات متحده حرکت کند – این پروژه با تخیل به خط “چین-روسیه-کانادا-آمریکا” ملقب شد ،چراکه اهمیت این روژه بسیار بالا بود.
گزارش های اخیر ممکن است نشانه ای از دلیل توقف این پروژه را ارائه دهد. طبق روزنامه South China Morning Post ، این برنامه ها به دلیل بودجه پیشنهادی اولیه 200 میلیارد دلاری، مورد انتقاد شدید قرار گرفتند. بدخواهان خاطرنشان کرده اند که پروازها و کشتی های باری گزینه ارزان تری برای تجارت هستند و زیرساخت های آنها از قبل فراهم شده است.
موضوع مورد بحث دیگر این است که باید جنبه مهندسی و تدارکات این پروژه را نیز در نظر گرفت؛ این تونل یک کار بی سابقه است ، تقریباً حدود ۴ برابر از بزرگ‌ترین تونل‌های زیر دریایی فعلی نظیر تونلی که انگلیس و فرانسه را به یکدیگر متصل کرده است بزرگ‌تر است.
هنوز نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد این پروژه می تواند سرانجام ادامه یابد ، اگرچه روابط بین ایالات متحده و چین احتمالاً قبل از وقوع باید بهبود یابد . همچنین در گزارش اصلی این پروژه در سال ۲۰۱۴ تاکید شده بود دو کشور روسیه و چین برای اجرای این پروژه همکاری لازم را انجام داده‌اند و با فناوری‌های فعلی خود می‌توانستند آن را در زمان تعیین شده به سرانجام برسانند.
چین اولین قطار سریع‌السیر زیر آب جهان را در سال 2018 را ساخت و توانست توانایی خود در استفاده از فناوری راه آهن سریع‌السیر در زیر دریا را به رخ رقبا بکشد. پروژه قطار گلوله ای برنامه ریزی شده 47.8 مایل (77 کیلومتر) از نینگبو ، یک شهر بندری در نزدیکی شانگهای، تا جزایر مجمع الجزایر ژوزان در سواحل شرقی امتداد خواهد داشت. 10 مایل از آن مسیر به زیر آب (16.2 کیلومتر) می رود.
اگرچه خط نینگبو به ژوسان بسیار کوچکتر از تونل کانال است، اما این یک پروژه آزمایشی از انواع خطوط ریلی مگلو در زیر آب را تشکیل می دهد. اگر خط نینگبو تا ژوسان موفق شود، چین احتمالاً به سمت پروژه ای بزرگتر مانند “خط چین-روسیه-کانادا-آمریکا” روی خواهد آورد.

what happened to chinas planned underwater rail line to the us resize md

با وجود اینکه شواهد فعلی از عدم اجرای خط آهن چین-روسیه-کانادا-آمریکا حکایت دارند، اما برخی از کارشناسان بر این باورند که این پروژه یک روزی به سرانجام خواهد رسید؛ چرا که علاوه بر اهمیت تجاری بسیار زیاد این طرح، در گذشته نیز شاهد تعویق در اجرای تونل‌های بزرگ به دلیل هزینه زیاد بوده‌ایم. همچین از آنجایی که در خصوص توقف یا عدم اجرای این طرح طی سال‌های گذشته هیچ اطلاعیه رسمی منتشر نشده است، می‌توان در نظر داشت این طرح همچنان در حال بررسی است یا حتی می‌توان گفت در حال حاضر اجرای آن آغاز شده است.
های فن تک از شما دعوت میکند جهت بحث در مورد این مقاله ، دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

پنج × 4 =