سام آلتمن

کارمند سابق OpenAI واقعیت ماجرای اخراج آلتمن را فاش کرد!!

کارمند سابق OpenAI واقعیت ماجرای اخراج آلتمن را فاش کرد!!

آخرین بروز رسانی: 20 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , ,

عضو سابق هیئت مدیره OpenAI حقیقت ماجرای مفصل خود را از برکناری مدیرعامل ارائه داد.

هیئت مدیره OpenAI از ChatGPT  در توییتر باخبر شدند!

طبق گفته‌های هلن تونر، عضو سابق هیئت مدیره OpenAI در مصاحبه‌ اخیر خود با پادکست “نمایش هوش مصنوعی تد” که روز سه‌شنبه پخش شد گفت:” اعضای هیئت مدیره زمانی از وجود ChatGPT مطلع شدند که آن را در توییتر مشاهده کردند. تونر در این مصاحبه، اولین توضیحات خود را از پشت‌پرده اخراج ناگهانی و سپس استخدام مجدد سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI در نوامبر گذشته ارائه داد . او آلتمن را یک مدیرعاملِ کنترل‌گر که “فضایی سمی” برای کارمندان ایجاد کرده بود، معرفی کرد.

تونر یکی از دلایل اصلی برکناری آلتمن را گزارش دو مدیر اجرایی OpenAI به هیئت مدیره عنوان کرد. آن‌ها در گزارش خود ادعا کردند که توسط آلتمن مورد «آزار روانی» قرار گرفته‌اند. تونر گفت:”ادعای آنها جدی بود، تا جایی که حتی برای اثبات حرف خود ما اسکرین‌شات و مدارکی را ضمیمه گزارش خود کرده بودند.”

با انتشار این گزارش هنوز آلتمن و OpenAI هیچ واکنشی تا کنون به آن نشان ندادند. با این حال برت تیلور، رئیس هیئت مدیره فعلی OpenAI بیانیه ای را برای برنامه پادکست «نمایش هوش مصنوعی تد» ارسال کرد. در این بیانیه آمده است:” ما تحقیقاتی در مورد وقایع نوامبر گذشته انجام دادیم. از اینکه خانم تونر همچنان به طرح این مسائل ادامه می‌دهد، ناامید شده‌ایم. براساس نتایج تحقیقات تصمیم هیئت مدیره سابق به دلیل نگرانی‌هایی در مورد ایمنی یا امنیت محصول، سرعت توسعه، وضعیت مالی شرکت و ارائه گزارش آن به سرمایه‌گذاران، مشتریان یا شرکای تجاری بوده است.”

با این حال، آلتمن چهار روز پس از اخراج، با پیروزی به این شرکت بازگشت. این اتفاق پس از آن رخ داد که بیشتر کارکنان آن زمان (حدود ۷۰۰ نفر) با ترک شرکت و همچنین استعفای هیئت مدیره و بازگرداندن آلتمن به سمت مدیرعاملی، هیئت مدیره را تهدید کردند.

در پادکست، تونر دلیل بازگشت سریع آلتمن را به این خاطر دانست که به کارمندان گفته شده بود بدون او شرکت فرو پاشیده می شود. به محض این‌که موضوع بازگشت آلتمن مطرح شد، کارمندان از انتقام‌جویی احتمالی او در صورت عدم حمایت‌شان ترسیدند. اوپن‌ای که توسط مایکروسافت (MSFT.O) پشتیبانی می‌شود با راه‌اندازی چت‌بات محبوب ChatGPT در سال ۲۰۲۲، تب و تاب هوش مصنوعی مولد را در جهان به راه انداخت.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

20 − 6 =