ایالات متحده یک معدن بزرگ لیتیوم در یک دریاچه کشف کرد!!

ایالات متحده یک معدن بزرگ لیتیوم در یک دریاچه کشف کرد!!

آخرین بروز رسانی: 13 آذر 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

ذخایر این معدن لیتیوم می تواند انرژی مورد نیاز 375 میلیون خودروی الکتریکی را تامین کند.

براساس گزارش های فن تک؛ آمریکا در حال حاضر می تواند با کشف معدن جدید لیتیوم آینده انرژی پاک را رهبری کند، شغل و زنجیره تامین داخلی و در نهایت امنیت انرژی خود را تقویت کند. نتایج تجزیه و تحلیل آزمایشگاه ملی لارنس برکلی نشان داد که یک معدن بزرگی از لیتیوم در زیر دریای سالتون کالیفرنیا پنهان شده است. به گفته فرماندار گاوین نیوسام، این منطقه برای آمریکا حکم “عربستان سعودی لیتیوم را دارد. همان گونه که عربستان بزرگترین صادر کننده نفت در جهان به حساب می آید، این معادن نیز بزرگترین معادن لیتیوم در جهان محسوب می شود. سفره های آب های شور این منطقه می تواند لیتیوم مورد نیاز 375 میلیون باتری خودروهای الکتریکی را تامین کند. این کشف، دریای سالتون را به عنوان یکی از بزرگترین ذخایر آب نمک لیتیوم دنیا قرار می دهد و می تواند رویکرد آمریکا را در زمینه لیتیوم تغییر دهد.

جف ماروتیان، معاون وزیر انرژی آمریکا در امور بهره وری انرژی و انرژی های تجدیدپذیر به صورت رسمی اعلام کرد: «لیتیوم برای کربن زدایی اقتصاد و تحقق اهداف جو بایدن مبنی بر پذیرش 50 درصد خودروهای الکتریکی تا سال 2030 حیاتی است. این گزارش فرصتی بی‌نظیر برای ایجاد یک صنعت لیتیوم داخلی و توسعه تولید انرژی پاک و سازگار با محیط زیست را فراهم می‌کند. با استفاده از نوآوری آمریکایی می‌توانیم آینده انرژی پاک را رهبری کنیم، اشتغال و زنجیره تأمین داخلی قوی ایجاد کنیم و امنیت انرژی ملی خود را تقویت کنیم.”

دریای سالتون به دلیل خشکسالی، امواج گرما و آلودگی صنعتی، سال‌هاست که به عنوان یک زیستگاه آسیب‌دیده شناخته می‌شود. این دریاچه همچنین محل مرگ و میر دسته جمعی ماهی‌ها بوده است. با این حال، در سال‌های اخیر، اقدامات زیادی برای بهبود وضعیت دریای سالتون انجام شد. ی کی از این تلاش‌ها، توسعه انرژی خورشیدی و بادی در این منطقه است. با کشف جدید این دریا می تواند، از یک منبع آلودگی زیست محیطی به یک منبع انرژی پاک تبدیل شود.

منطقه منابع زمین گرمایی شناخته شده دریای سالتون (KGRA) ظرفیت تولید برق زمین گرمایی خود را از 400 مگاوات (MW) به 2950 مگاوات افزایش خواهد داد. این دریاچه اکنون به یک نقطه کانونی برای استخراج لیتیوم از آب نمک های زمین گرمایی تبدیل شد. اما چالش هایی هم در این مسیر وجود دارد. با این که وزارت انرژی(DOE) معتقد است که این معدن می تواند ایالات متحده را در زمینه لیتیوم به خودکفایی برساند اما، مهار و استخراج آن در مقیاس انبوه به همین راحتی نیست!

در حال حاضر شرکت‌هایی مانند Berkshire Hathaway Energy و Controlled Thermal Resources در حال سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌هایی هستند که برای استخراج موثر لیتیوم از آب نمک مورد نیاز است. آنها قصد ندارند از روش های مرسوم حفاری روباز و احداث استخرهای عظیم تبخیر که در حال حاضر برای استخراج لیتیوم به کار گرفته می شوند، استفاده کنند.
ظهور دریای سالتون به عنوان یک منبع بالقوه لیتیوم، سوالاتی در مورد امکان‌سنجی و پایداری استخراج لیتیوم در مقیاس بزرگ مطرح می‌کند. شرکت Electrek به عنوان یک منبع معتبر در زمینه تولید انرژی پاک در این مورد می‌گوید: «هنوز مشخص نیست که آیا این پروژه موفق می شود یا خیر؟! یکی از دلایل نگرانی این است که هیچ شرکتی تاکنون استخراج لیتیوم از آب نمک دریای سالتون را با موفقیت انجام نداده است. به همین علت سئوالاتی را در مورد عملی بودن و مقرون‌به‌صرفه بودن این طرح ایجاد می‌کند.»

این گزارش توسط دفتر فناوری‌های زمین گرمایی (GTO) که زیر مجموعه بخش تحقیقات DOE به حساب می آید، انجام شد. آنها بودجه لازم برای استخراج لیتیوم از آب نمک‌های زمین گرمایی را تامین کردند. نتایج این تحقیقات ایالات متحده را به سرمایه گذاری هنگفت در زنجیره تامین داخلی برای لیتیوم مورد نیاز باتری خودروهای الکتریکی سوق داده است تا امنیت انرژی را افزایش دهد، آسیب پذیری های زنجیره تامین را کاهش دهد و با استفاده از منابع محلی رشد اقتصادی را تقویت کند.

تاریخ زمین شناسی این منطقه نشان می دهد که لیتیوم موجود در آب نمک های سفره های زیر زمینی می تواند از منابع متعدد مانند آب رودخانه کلرادو، صخره هایی از رشته کوه های اطراف دره امپراتوری و سنگ های آتشفشانی لیتیوم دار و نفوذ سنگ های آذرین که در طول چندین میلیون سال گذشته رسوب کرده اند؛ به دست آمده باشد. مجموع لیتیوم محلول در بخش مشخص شده از مخزن زمین گرمایی دریای سالتون 4.1 میلیون تن LCE تخمین زده می شود و اگر فرضیات تخلخل و اندازه کل مخزن افزایش یابد، کل منبع برآورد شده به 18 میلیون متریک تن LCE افزایش می یابد.

دیدگاه خود را بنویسید

پنج × 2 =