مدیرعامل شرکت OpenAI سازنده چت بات ChatGPT اخراج شد!!

مدیرعامل شرکت OpenAI سازنده چت بات ChatGPT اخراج شد!!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

هیئت مدیره شرکت OpenAI سازنده چت بات معروف ChatGPT، سام آلتمن مدیرعامل این شرکت را اخراج کرد.

هیئت مدیره OpenAI روز گذشته در وب سایت رسمی این شرکت خبر رسمی اخراج سالم آلتمن، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران این شرکت را منتشر کرد. آنها علت اصلی این تصمیم را، نداشتن اعتماد کافی به او عنوان کردند. در این بیانیه آمده است:«اخراج آقای آلتمن تصمیمی بود که اعضای هیات مدیره با مشورت هم گرفتند. آنها معتقدند که او در دوران ریاست خود با هیئت مدیره صداقت لازم را نداشته است.»

همه چیزهای خوب در دنیا یک تاریخ انقضا دارند، حتی تجارت! هیئت مدیره فکر می کنند آلتمن به اندازه کافی صادق نیست و این ویژگی مانع از انجام وظایف او می شود. به همین علت، آنها به ادامه فعالیت های او در OpenAI هیچ اعتمادی ندارند. اما حقیقت پشت پرده این استعفای اجباری هنوز مشخص نیست. روز قبل از انتشار این بیانیه، آلتمن اعلام کرده بود که به زودی نسخه پیشرفته زبان بزرگ GPT-5 را منتشر خواهد کرد.

سام آلتمن شرکت OpenAI را در سال 2015 به کمک کارآفرینان مشهوری مانند ایلان ماسک، گرگ براکمن، پاملا واگاتا، ایلیا سوتسکور، ترور بلکول، ویکی چونگ، آندری کارپاتی، دورک کینگما، جان شولمن و وویچیچ زارمبا راه اندازی کرد. در حال حاضر، این شرکت به یک شرکت پیشرو در صنعت هوش مصنوعی تبدیل شده است و قصد راه اندازی یک سیستم پیشرفته هوش مصنوعی عمومی با نام AGI در آینده نزدیک دارد.

سیستم پیشرفته هوش مصنوعی عمومی (AGI) یک سیستم هوش مصنوعی است که می تواند مانند یک انسان فکر و عمل کند. این هش مصنوعی قابلیت یادگیری، حل مسئله، استدلال و درک جهان به همان روشی است که انسان ها انجام می دهند. برخی از سیستم های AGI در مرحله توسعه هستند و عملکردی مشابه انسان دارند . به عنوان مثال GPT-3 می تواند یک متن بنویسد، ترجمه کند و محتواهای خلاقانه تولید کند.

قرار است میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری شرکت به جای سام آلتمن مسئولیت موقت رهبری آن را بعهده بگیرد. موراتی پنج سال به عنوان مدیر در بخش های مختلف OpenAI فعالیت کرده است. با توجه به سابقه طولانی و تعامل او با بخش های مختلف شرکت هیات مدیره معتقد است تجربه کافی برای مدیریت و تعیین خط مشی هوش مصنوعی را دارد. بنابراین، به احتمال زیاد موراتی را به عنوان مدیرعامل دائمی انتخاب خواهد کرد. کناره گیری می کند تا بتواند نقش بیشتری را در شرکت بعهده بگیرد و به مدیرعامل کمک کند.

دیدگاه خود را بنویسید

8 + 1 =