قابلیت تماس اضطراری آیفون14 جان دو کوهنورد را نجات داد!

قابلیت تماس اضطراری آیفون14 جان دو کوهنورد را نجات داد!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , , ,

دو کوهنورد نیوزیلندی با استفاده از قابلیت تماس اضطراری آیفون14 موفق شدند از مرگ حتمی نجات پیدا کنند.

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ شرکت اپل برای اولین بار قابلیت تماس اضطراری را با سری آیفون 14 عرضه کرد. قابلیت مهمی که توانست جان افراد زیادی را از سراسر جهان نجات دهد. قابلیت SOS یا پیام اضطراری می تواند در شرایط بحرانی کاربرد زیادی داشته باشد. طبق گزارش جدید ردیاب اپل و براساس گزارش گروه امداد و نجات هوایی کانتربری غرب نیوزیلند؛ آخرین آن مربوط به حادثه اخیر پارک ملی آرتورز پاس این کشور می شود. این اولین دفعه ای است که قابلیت SOS در این کشور استفاده شده است.

در این حادثا، دو کوهنورد به علت بالارفتن ناگهانی سطح آب رودخانه خروشان گردنه آرتور به دام افتادند و نتوانستند به تنهایی از آن موقعیت خارج شوند. گروه امداد در گزارش این حادثه نوشت:”آیا می دانستید ویژگی SOS آیفون14 می تواند از طریق ماهواره در صورت گم شدن یا زخمی شدن به مراکز فوریت گزارش دهد؟!”

در ادامه گزارش آمده بود:”دیروز توانستیم به تعدادی از کوهنوردانی که در رودخانه گیر افتاده بودند کمک کنیم. آنها شانس آورده بودند که به این فناوری دسترسی داشتند. اگر شما اهل طبیعت گردی یا کوهنوردی هستید به شدت توصیه می شود از این فناوری جدید استفاده کنید.”

شرکت سازنده گوشی های آیفون به احتمال زیاد از این فناوری در سری آیفون15 هم استفاده خواهد کرد. این فناوری بیشتر در مناطقی که تحت پوشش شبکه اینترنت نیستند کاربرد دارد. کاربران می توانند با کمک اتصال ماهواره ای پیامک ارسال کنند. گوشی آیفون به کاربر نشان می دهد که برای استفاده از این قابلیت باید گوشی خود را در چه جهتی قرار دهد تا بتواند با ماهوره ارتباط برقرار کند.

مرکز فوریت اطلاعات خاصی از کاربران مانند مکان فعلی و نوع شرایط اضطراری را جمع آوری می کند و به نزدیکترین مرکز امداد ارسال می کند. هواوی سال گذشته این قابلیت را برای گوشی میت50 پرو فعال کرد و به تازگی نیز در مدل میت 60 پرو عرضه شد. پرچمدار جدید هواوی می تواند به صورت همزمان با دو ماهواره ارتباط برقرار کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

4 × 4 =