احداث اولین شبکه 5G با انتشار کربن صفر در عربستان!

احداث اولین شبکه 5G با انتشار کربن صفر در عربستان!

آخرین بروز رسانی: 28 مرداد 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

شرکت انبوه سازی RSG به همراه شرکت اپراتورهای تلفن همراه Zain KSA از اولین شبکه 5G با قابلیت انتشار کربن صفر رونمایی کردند.

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک ؛ شرکت انبوه سازی Red Sea Global(Red) با همکاری شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن همراه Zain KSA از اولین شبکه های 5G با قابلیت انتشار کربن صفر در عربستان رونمایی کردند.

احتمالا شما با اینترنت 4G در حال مطالعه این مقاله هستید. اما، آیا تا به حال فکر کرده اید که شبکه های 4G و 5G چه آثار مخربی در محیط زیست اطرافمان می گذارد؟! برای راه اندازی خدمات پهنای باند 4G/5G برق زیادی مورد نیاز است. انرژی برق باعث انتشار گازهای گلخانه ای مانند کربن در جو می شود. هر چه ظرفیت شبکه افزایش پیدا کند، حجم انتشار گازهای گلخانه ای نیز بیشتر می شود. البته شبکه های مخابراتی فقط کربن تولید نمی کنند بلکه، آلاینده های دیگری مانند دی اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن و غیره نیز به محیط زیست تحمیل می شود.

دهکده توریستی عرستان انتشار کربن صفر 1

این جریان قرار نیست برای همیشه ادامه داشته باشد. جهان به سمت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در حال حرکت است. شرکت های ارائه دهنده خدمات پهنای باند نیز شروع به انجام اقداماتی برای کاهش مقادیر Co2 کرده اند. به تازگی یک شرکت سازنده ساختمانی در عربستان صعودی به نام Red با همکاری اپراتور تلفن همراه Zain KSA در حال راه اندازی اولین شبکه 5G با انتشار کربن صفر در جهان است.

شبکه 5G بدون کربن

شرکت Red در بیانیه خود اعلام کرد که شبکه 5G قرار است در دهکده تفریحی Six Senses Southern Dunes در نزدیکی سواحل دریای سرخ راه اندازی شود. در این دهکده از 760000 پنل خورشیدی برای تامین انرژی مورد نیاز دکل های مخابراتی 5G تا شعاع 28000 کیلومتری استفاده می شود. این یکی از طرح هایی است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به تازگی آن را راه اندازی کرد.

جان پاگانو، مدیر عامل شرکت Red در بیانیه خود اعلام کرد: ” هدف ما این است که به یک پیشرو در صنعت گردشگری پایدار تبدیل شویم. ما می خواهیم تا سال 2040 درآمد خالص از ساخت این دهکده توریستی را به 30 درصد برسانیم. برای رسیدن به این اهداف جاه طلبانه نیازمند همکاری با شرکت های دیگر هستیم. همکاری ما با Zain KSA اپراتور ارائه دهنده خدمات اینترنت 5G می تواند به ما در تحقق این آرزو و توسعه صنعت گردشگری پایدار کمک کند. “

برج های شبکه 5G در حال حاضر با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که با سواحل دریای سرخ هم خوانی داشته باشد. به همین علت، نمای بیرونی این دکل ها شبیه به صخره ساخته شده اند.

دهکده توریستی عربستان دکل مخابراتی 5G
سلطان بن عبدالعزیز الدغیثر، مدیر عامل شرکت مخابراتی زین گفت: “در این پروژه، ما متعهد به بومی سازی نوآوری و ترویج استفاده از منابع محلی در ساخت برج های 5G شده ایم.”.

دهکده توریستی عربستان انتشار کربن صفر

کاهش ردپای کربن

این پروژه سه هدف اصلی را دنبال می کند: حفظ محیط زیست، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش اعوجاج بصری. الدغیثر در ادامه افزود: «به‌عنوان یک ارائه‌دهنده پیشرو در ارائه خدمات مخابراتی، ما به این دستاورد که مطمئناً راه ما را برای تبدیل شدن به یک ارائه‌دهنده فناوری پایدار هموار می‌کند افتخار می کنیم. همکاری با Red Sea Global، به عنوان یکی از سازندگان مطرح جهان در زمینه توسعه پایدار، تعهد ما را به حفظ طبیعت و نگه داری آن برای نسل های آینده نشان می دهد.

دیدگاه خود را بنویسید

2 × یک =