پرواز 150 بادکنک تبلیغاتی حاوی مدفوع حیوانی بر فراز کره جنوبی!

پرواز 150 بادکنک تبلیغاتی حاوی مدفوع حیوانی بر فراز کره جنوبی!

آخرین بروز رسانی: 20 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: ,

کره شمالی در اقدامی عجیب، بیش از 150 بادکنک تبلیغاتی پر از مدفوع حیوانی را به سمت کره جنوبی فرستاد.

این اقدام تنش‌ها بین دو کره را که در هفته‌های اخیر افزایش یافته بود، تشدید می‌کند. کره جنوبی به ساکنان مرزی هشدار داد که مراقب بالن‌های حامل “اقلام ناخواسته” باشند. مقامات کره جنوبی این اقدام را نقض قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای امنیت مردم خود دانست.

این حادثه پس از انفجار موشک حامل ماهواره نظامی کره شمالی رخ داد. کره شمالی تهدید کرده بود که اقدامات ساکنین مناطق مرزی کره جنوبی در قبال “پراکنده کردن مکرر اعلامیه‌ها و زباله‌های دیگر” تلافی خواهد کرد. کره جنوبی به ساکنان مرزی هشدار داد تا مراقب بالون هایی که در هوا می بینند باشند.

برخی از ساکنین منطقه گزارش کردند که این بالون ها کیسه هایی را حمل می کنند که از فضولات حیوانات پر شده اند. بر اساس گزارش یونهاپ، این بادکنک‌ها مسافت‌های زیادی را طی کرده‌اند و حتی به استان Gyeongsang در جنوب شرقی کره جنوبی رسیده‌اند. از زمان جنگ کره در دهه 1950، هر دو کشور کره شمالی و جنوبی از بادکنک برای پیشبرد کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می کنند.

افزایش تنش‌های مرزی

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بادکنک های سقوط کرده انواع مختلفی از زباله ها مثل بطری های پلاستیکی، باتری، کفش و کود حیوانی را حمل می کردند. در این بیانیه آمده است:”این اقدامات کره شمالی قوانین بین‌المللی را به وضوح نقض می‌کند و امنیت مردم ما را به طور جدی تهدید می‌کند. ما به کره شمالی هشدار می‌دهیم که اقدام غیرانسانی و زننده خود را فورا متوقف کند.»

ارتش کره جنوبی از مردم خواست که از لمس کردن این اقلام خودداری کرده و در صورت مشاهده این موارد به مقامات مربوطه گزارش دهند. بر اساس گفته یک مقام رسمی، این حجم از بادکنک های تبلیغاتی، بالاترین تعدادی بود که کره شمالی از زمان 2016 تا 2018 به سمت جنوب ارسال کرد. کیم کانگ ایل، معاون وزیر دفاع کره شمالی روز یکشنبه در بیانیه‌ای به رسانه‌های دولتی گقت:” به زودی زباله های کاغذ باطله و کثافت بر روی مناطق مرزی و داخل خاک جمهوری کره (کره جنوبی) پخش می کنیم و آن‌ها به طور مستقیم متوجه خواهند شد که پاکسازی آن‌ها چقدر زمان می برد.”

سابقه درگیری

تنش‌ها بین کره شمالی و جنوبی پس از جنگ کره که منجر به کشته شدن حداقل 2.5 میلیون نفر شد، به امری عادی تبدیل شده است. این جنگ در ژوئن 1950 ابعاد بین‌المللی به خود گرفت، زمانی که کره شمالی با حمایت اتحاد جماهیر شوروی به جنوب حمله کرد. سازمان ملل متحد به رهبری ایالات متحده از کره جنوبی حمایت کرد. اما جمهوری خلق چین به دفاع از کره شمالی شتافت. پس از تلفات بیش از یک میلیون نفر از هر دو طرف، جنگ در ژوئیه 1953 به پایان رسید و کره به دو کشور جداگانه تقسیم شد.

مذاکرات بعدی دولت ها در سال 1954 به توافقی منجر نشد و خط مقدم از آن زمان به عنوان مرز واقعی بین کره شمالی و جنوبی پذیرفته شده است. طبق گفته روزنامه گاردین، در سال‌های اخیر فعالان کره جنوبی و فراریان کره شمالی از بادکنک برای ارسال انواع مواد به کشورهای همسایه خود استفاده کرده‌اند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

10 − هشت =