ساخت رباتی که توربین های بادی را تمیز و بازرسی می کند

ساخت رباتی که توربین های بادی را تمیز و بازرسی می کند

آخرین بروز رسانی: 7 دی 1401توسط برچسب‌ها: , , ,

شرکت لیتوانیایی Aerones رباتی ساخت که می تواند بدون دخالت انسان، توربین های بادی را تمیز و بازرسی کند.

طبق گزارش TechCrunch؛ استارتاپ Aerones یک شرکت دانش بنیان در زمینه ساخت ربات است. ربات جدید این شرکت، می تواند به جای انسان توربین‌های بادی را تمیز و بازرسی کند. یک سرمایه گذار ناشناس هم به تازگی حاضر شد برای ساخت این ربات های جدید، مبلغ 38.9 میلیون دلار سرمایه گذاری کند.

انرژی های بادی یکی از انرژی های تجدیدپذیر محسوب می شود. توربین‌های بادی بر اثر چرخش پره ها، انرژی پاک تولید می‌کنند اما، یکی از مشکلات این پره‌ها، نشت مواد روغنی و نفتی است. زمانی که این مواد نشت می کند در پره‌ها باعث ایجاد خوردگی می شود. خوردگی سبب افزایش مقاومت باد و آلودگی در سطح زمین می شود. ربات‌های کنترل از راه دور Aerones، می توانند با استفاده از مواد شوینده مایع برج‌ها و پره‌ها را تمیز کنند و مواد گل آلود زیر پره‌ها را جمع‌آوری ‌کنند. این ربات‌ها پس از تمیز کردن، سیستم‌های توربین را با کمک دوربین و اسکنرهای اولتراسوند بازرسی می کنند.

شرکت Aerones در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که این شرکت تا به امروز بیش از 5000 توربین را در 19 کشور جهان تمیز کرده است. ایالات متحده با بیش از 72000 توربین بادی می تواند بازار خوبی برای این ربات ها باشد. در سال 2021، این توربین ها حدود 9 درصد از کل برق ایالت های آمریکا را تامین کردند.

بر اساس پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، Aerones قصد دارد از شرکت Y Combinator حداقل 2.5 میلیون دلار بیشتر سرمایه جذب کند. در آوریل سال 2022، شرکت Aerones حدود9 میلیون دلار به عنوان سرمایه اولیه از یک شرکت فرانسوی ویک شرکت استونیایی جذب کرد. در آن زمان، Dainis Kruze یکی از بنیانگذاران این شرکت بود. او در مصاحبه ای گفت که Aerones به سرعت وارد فاز عملیاتی شده است و در حال حاضر با 9 شرکت از 10 شرکت بزرگ این صنعت مانند GE همکاری می کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

4 × پنج =