ایمپلنت عصبی که امواج مغز را به گفتار تبدیل می کند!

ایمپلنت عصبی که امواج مغز را به گفتار تبدیل می کند!

آخرین بروز رسانی: 9 آبان 1401توسط برچسب‌ها: , , ,

محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق شدند ایمپلنت عصبی- گفتاری بسازند که قادر است امواج مغزی را به کلمات تبدیل کند.

طبق گزارش های فن تک، محققان داشنگاه کالیفرنیا ایمپلنت عصبی-گفتاری ساختند که می تواند به افراد مبتلا به فلج شدید این امکان را بدهد که امواج مغزی آن ها را به امواج صوتی و امواج را به صورت متن روی صفحه نمایش دهند. این روش جدید، به بیماران امکان برقراری ارتباط کلامی با دیگران را می دهد.

در طول این تحقیق، این مرد با محققان برای ایجاد واژگان 50 کلمه ای همکاری کرد تا تیم بتواند با استفاده از الگوریتم های کامپیوتری پیشرفته آن را از روی فعالیت مغز تشخیص دهد. این واژگان شامل کلماتی مانند «آب»، «خانواده» و «خوب» بود که برای ایجاد صدها جمله برای بیان مفاهیم کاربردی در زندگی روزمره کافی به نظر می رسد. محققان در این روش، یک آرایه الکترود با چگالی بالا را بر روی ناحیه گفتار مغز کاشتند. بیمار سعی کرد هر یک از 50 کلمه واژگان را در طول 48 جلسه، چندین بار بیان کند.

بر اساس اطلاعات ما، این اولین نمایش موفقیت آمیز رمز گشایی مستقیم کلمات از فعالیت مغز یک بیمار معلول است که قادر به صحبت کردن نیست. ادوارد چانگ، رئیس بخش جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه UCSF گفت: “این مطالعه نتایج امیدوراکننده برای بازگرداندن قدرت گفتاری با استفاده از دستگاه گفتارر طبیعی مغز به همراه داشته است.”

 

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

5 × یک =