فناوری جدیدی که از بستر اقیانوس برق تولید می کند!

وابستگی ما به سوخت‌های فسیلی، اثرات فاجعه‌باری بر روی زمین ایجاد کرده است. اما، فناوری جدید OceanHydro روش جدیدی به جهان معرفی کرد که قادر است، سه برابر بیشتر از روش های دیگر انرژی تولید کند.

oceanhydro فناوری
طبق گزارش های فن تک و بر اساس گزارشات اخیر، فناوری OceanHydro می تواند یکی از بهترین فناوری تولید برق در قرن بیست و یکم محسوب شود.

OceanHydro تشکیل شده است از یک سیستم انرژی ترکیبی که با استفاده از بادبادک‌ها یا روتورهای بادی با محور عمودی به همراه فشار کف اقیانوس، انرژی الکتریکی پاک تولید می کند. این سیستم، با کمک بادهای اقیانوسی که در فاصله زیادی از خشکی جریان دارد، یک انرژی الکتریکی پاک، قابل اعتماد، کم‌هزینه و قابل ذخیره‌سازی در شبکه های خطوط برق تولید می کند.

oceanhydro فناوری

OceanHydro Omni یک توربین بادی با محور عمودی فراساحلی است که تولید انرژی برق را سه برابر می کند. این فناوری توسط استارت ‌آپ Hydro Wind Energy با نام تجاری OceanHydro Omni عرضه شده است. هدف این استارت آپ، حل سه مورد از بزرگ ترین چالش‌های قرن بیست و یکم است: برق پاک ارزان قیمت، ذخیره‌سازی انرژی در مقیاس شبکه و کمبود آب. هر سه این روش را می توان با باد دریایی یا اقیانوسی و با استفاده از روتورهای بادی محور عمودی و سیستم های بادبادکی مبتنی بر دریا حل کرد. این فناوری در نهایت از باد، برای بالابر مکانیکی به جای تبدیل مستقیم به برق استفاده می کند. این دستگاه قادر است هزینه نمک زدایی را تا 90 درصد نسبت به سایر روش های موجود، کاهش دهد.


OceanHydro نسبت به توربین‌های بادی معمولی، در تولید، ذخیره‌سازی و ارسال برق بسیار کارآمدتر عمل می کند. این فن آوری جدید، در نهایت به طراحی ساختاری، یکپارچه سازی سیستم ها و اتوماسیون منجر خواهد شد. فناوری ساده‌ای که، پتانسیل بسیار زیادی برای تأثیرگذاری در کوتاه ترین زمان ممکن دارد. لی کینگ، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Hydro Wind Energy، گفت: کاری که ما انجام می دهیم ترکیب فناوری های موجود و اثبات شده با روش های جدید برای حل برخی از چالش های بسیار بزرگ قرن حاضر و در عین حال کاهش هزینه هاست.


چاپ